Brev:
Ingen andre dur
21. marts 2010
Alder:
10 mdr.
Ingen andre dur
Kære Helen
Tak for dit sidste svar angående min datters rokkende adfærd. Hun er stadig meget aktiv, men hun har i stedet kanaliseret sin energi til projekt: lær at gå:)
Du har i dine tidligere breve skrevet, hvorledes mange børn oplever seperationsangst i større eller mindre grad, når de er mellem 8-10 mdr. Min datter er 10 mdr og har de sidste to mdr været meget opmærksom på, hvor jeg er henne. Hun er blevet mere modig med at kravle væk men skal stadig tjekke, om jeg stadig er der. Det er jo som det skal være.
Problemet er, at andre, selv ikke far, dur til noget som helst, hvis jeg er til stede. Det vil sige, alt går fint så længe, jeg ikke er der, men så snart hun kan se mig, så er det kun mig der dur. Vi er ved at være lidt trætte af det, for far føler sig afvist, og jeg er ved at være tappet for energi. Jeg synes hendes reaktion på separationsangsten er mere udpræget, end de andre i min mødregruppe giver udtryk for, at de oplever.
Nå egentlig vil jeg spørge, om der er noget, man kan gøre for at afhjælpe situationen lidt, eller om man må væbne sig med tålmodighed??? Vi går begge hjemme i øjeblikket, så jeg forsøger at tage af sted uden hende, så hun vænner sig til dét. Det går helt fint, som sagt er det kun, når hun kan se mig...
Og et lille bispørgsmål: Hun begyndte for 1 uge siden, at tage mindre og mindre fra sin flaske kl. 23 (hun har indtil nu fået tre flasker i døgnet), så vi har sløjfet den nu. Det har på ingen måde været et problem, hun sover egentlig bare i gennem. Jeg er derimod, om vi skal til at give hende et jerntilskud. Hun får mellem 350-400 ml erstatning om dagen, vi klarer for det meste at komme op på de 400 ml.
Tak for din tid:)
Venlig hilsen
Louise