Brev:
Smider sin sut
18. marts 2010
Alder:
23 mdr.
Smider sin sut
Hej Helen
Vi har problemer med, at vores dreng på 23 måneder hele tiden smider sutten når han bliver sur. Derefter bliver han mere sur fordi han vil have den igen, og vi giver den så til ham.
Det er også et problem om natten og når han skal falde i søvn om aftenen. Han smider sutten, og bliver sur fordi han ikke kan få fat i den. Hvis han får den tilbage, får han jo sin vilje, men hvis han ikke får den, falder han aldrig i søvn. Det sker gerne 10-30 gange per nat.
Kan det være en løsning ikke at give den til ham, men i stedet løfte ham ud af sengen e.lign. og hen til sutten så han selv bliver nødt til at plukke den op? Med den hensigt, at han skal lære det ikke kan svare sig at smide sutten. Eller vil han næppe lære noget af det eller bare fortsætte fordi han nu får en ny form for opmærksomhed?
Hvis han kan lære ikke at smide med sutten i tide og utide med denne metode, hvor lang tid skal vi så regne med det tager?
Det er ikke nogen løsning ikke at give den tilbage til ham, for så hyler og hyler han og falder aldrig i søvn.