Smider sin sut

18. marts 2010

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Smider sin sut

Hej Helen

Vi har problemer med, at vores dreng på 23 måneder hele tiden smider sutten når han bliver sur. Derefter bliver han mere sur fordi han vil have den igen, og vi giver den så til ham.

Det er også et problem om natten og når han skal falde i søvn om aftenen. Han smider sutten, og bliver sur fordi han ikke kan få fat i den. Hvis han får den tilbage, får han jo sin vilje, men hvis han ikke får den, falder han aldrig i søvn. Det sker gerne 10-30 gange per nat.

Kan det være en løsning ikke at give den til ...

Annonce

... ham, men i stedet løfte ham ud af sengen e.lign. og hen til sutten så han selv bliver nødt til at plukke den op? Med den hensigt, at han skal lære det ikke kan svare sig at smide sutten. Eller vil han næppe lære noget af det eller bare fortsætte fordi han nu får en ny form for opmærksomhed?

Hvis han kan lære ikke at smide med sutten i tide og utide med denne metode, hvor lang tid skal vi så regne med det tager?

Det er ikke nogen løsning ikke at give den tilbage til ham, for så hyler og hyler han og falder aldrig i søvn.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)