Brev:
Vil ikke gå
11. juni 2009
Alder:
18 mdr.
Vil ikke gå
Hej Helen.
Min søn på 18 måneder (i dag, den 11.06.09) vil og kan ikke gå endnu.
For 3 uger siden blev han set på af en ergoterapeut i vuggestuen, dette var noget jeg havde søgt om, da jeg længe har været bekymret for at han har virket/virker meget angst for at give slip og gå selv.
Hun kunne konstatere at han er hypermobil i fodledene og ganske lidt i hofterne. Dét kom som en meget stor overraskelse for mig, da han altid har været meget stiv i benene, men hendes forklaring var, at han prøver at kompensere for hypermobiliteten.
Jeg fik at vide at jeg skal træne med ham så godt jeg kan. Udover det, skal han have hårde sko på med høj hælkappe, både inde og ude.
Desværre har jeg et meget stædigt barn, der IKKE vil træne når det ikke lige passer ham og det er meget sjældent.
Han er utrolig glad for at gå med sin gåvogn og alt han ellers kan komme i nærheden af, men når jeg prøver at tage ham i hænderne og gå med ham, sætter han sig ned og kravler væk fra mig. Det samme gælder hvis jeg prøver at "udfordre" ham til at give slip og gå uden at holde ved noget.
Det skal også lige siges at han er født 6 uger før tid og var meget sen til at trille (8 måneder) og kravle (14½ måned).
Det jeg vil spørge dig om, er om du har nogle gode idéer og råd til hvordan jeg kan få trænet hans gang når han bare ikke har lyst?
Ville du mene at det er en god idé at få endnu en fagperson til at kigge på ham?
Jeg er en smule bekymret for at der også kan være noget galt med hans balance
Jeg håber du kan hjælpe :-)
Med venlig hilsen
Matilde