Brev:
Morsyg - 2 år, 5 mdr.
23. maj 2009
Alder:
2 år, 5 mdr.
Morsyg - 2 år, 5 mdr.
Kære Helen
Tak for dine svar. Tiden og måske det gode forårsvejr har arbejdet for os og vi er nu på 5. uge uden snot, feber og hoste :o)
Lige for tiden er vores dreng rigtig glad, aftensmåltidet kører nogenlunde, han vil i hvert fald gerne sidde med ved bordet. Lige nu er han dog rigtig morsyg meget af tiden. Det er ofte kun mig der duer, mig der skal give ham sutten, læse godnathistorie og putte. Det svinger lidt, men han er tit meget kontaktsøgende mod mig og vil gerne sidde og putte.
Det skal lige siges at jeg ikke har noget imod det og imødekommer ham, hvis det er muligt. Det er min kæreste som henter og bringer for det meste, og mig der er udearbejende (men ikke fraværende hele dagen, da jeg har fleksible arbejdstider og gerne er tidligt hjemme). Det kan måske være det der gør, at han savner mig?
Men i hvert fald er jeg i tvivl om jeg håndterer det bedst muligt? Vi accepterer at det er mig der er "på" for tiden og jeg tager ham op når han klynker og kalder på mig og giver ham mange kys og kram. Men vil dette mon fastholde ham i at være morsyg? Skal han "lære" at mor ikke altid kan være der eller kommer det af sig selv?
Med venlig hilsen
Dorte