Brev:
Vuggestuestart - 21 mdr.
2. marts 2009
Alder:
21 mdr.
Vuggestuestart - 21 mdr.
Hej Helen.
Jeg har et spørgsmål vedr. start i vuggestue. Min datter på 21 måneder har været startet i en vuggestue fra august 2008-oktober 2008, hvor hun ikke rigtigt trivedes - det var en kæmpe institution med meget skiftende pædagoger. Derefter har hun haft en vuggestuepause fra oktober 2008-februar 2009, hvor farmoren har passet hende, indtil vi fik plads i en rigtig god vuggestue, lille og hvor de går meget op i tryghed. Vores datter virker meget glad for at være der, vil ikke med hjem, vil gerne afsted om morgenen etc. Så det er jo perfekt.
Mit spørgsmål går på om der kan være reaktioner i forbindelse med opstarten i vuggestuen. Jeg ved selvfølgelig godt, at det er mange nye input for det lille menneske, men jeg undrer mig bare over, at hun er begyndt at sove meget uroligt - vågner og græder meget flere gange i løbet af natten. Det virker som om hun ikke kan falde til ro igen (og hun ligger mellem os fra midnatstid ca hvor hun vågner )......og vi plejer at kunne nøjes med at lægge en arm om hende, men nu er det sværre at trøste hende. Hun har været i vuggestuen i 14 dage.
Er det normalt at der også er reaktioner på hjemmefronten ved vuggestuestart selvom hun jo er en "stor" pige? og hvor længe varer det før de vænner sig til det nye liv? Hun har nemlig også været klynkende hele weekenden - hvad hun aldrig plejer medmindre hun er syg.
Det skal lige siges, at hun også er begyndt at sove indenfor i sovepose - hvad hun ikke er vant til - hun sover sin middagslur i barnevognen. Jeg ved ikke om dette også kan have noget at sige.....
På forhånd tak for dit svar ;-)
Med venlig hilsen
R