Brev:
Motorik og sprog, hvad skal børn kunne?
20. januar 2009
Alder:
14 mdr.
Motorik og sprog, hvad skal børn kunne?
Hejsa Helen.
Hvad er "normalt" at børn kan, når de er de der 13-14-15 mrd?
Min datter er en lille forsigtig pige, der ikke går selv endnu - hun tør ikke rigtig slippe. Hun elsker dog at gå ved hånd eller gåvogn. Hun kravlede først ved 12 mrd. Hun spiser selv med gaffel når hun altså vil - men vi skal sætte maden på gaflen. Hun siger lidt ord såsom Hej, hejhej, hejda (hejsa), ma (mad), dødi (dygtig). Og ind imellem Mo (mor) og dada (tror vi nogle gange betyder far) og nana (banan).
Er dette normalt ved hendes alder, er der noget man skal være obs på at de lærer?
Hvordan træner vi hende bedst til at slippe og lære at gå selv? Vil jo heller ikke presse hende, når nu hun er forsigtig af natur.
Mange hilsener herfra