Bæresele vs. slynge

18. juni 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Bæresele vs. slynge

Kære Helen,

Jeg er nu meget forvirret over hvor meget eller lidt jeg kan bruge min Baby Bjørn bæresele eller min slynge. Min lille pige er 5 uger gammel den 19 maj og jeg har i den sidste uge brugt Baby Bjørn omkring 3 timer om dagen. Jeg har to store hunde som skal luftes og vi bor på landet hvor der ikke sådan er veje jeg kan gå på med en barnevogn. Det betyder så at jeg bruger meget tid på at gå i skoven som ikke er barnevogns venlig og det er derfor at jeg har brugt min bæresele. Slyngen har jeg også brugt men den er meget hård for ryggen for mig.

Så hvad jeg gerne vil spørge dig om er om jeg kan ...

Annonce

... bruge min bæresele 3 timer om dagen. Matilda ligger ned indimellem i de tre timer så det er ikke ud i en køre men for en time ad gangen, tre gange om dagen. Hvis hun er for ung nu, hvor lang tid inden at hun er gammel nok til at sidde i den for den 3 timer on dagen, hun elsker at være i den og falder næsten altid i søvn.

Hvis der er lang tid til at jeg kan bruge bæresele for nogle timer om dagen, er det ok at bruge slyngen for 3 timer om dagen, hun er også godt tilpas i den, selv om at jeg ikke synes den er så god som bæresele, fordi hendes hovede og ryg er bøjet.

Jeg ser frem til dit svar.

Hilsen Lotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder