Brev:
Hvordan bør nyfødte sove?
23. maj 2008
Alder:
0 mdr.
Hvordan bør nyfødte sove?
Hej Helen,
Mange tak for dit tidligere svar vdr. hudkløe.
Nu er der jo kun et par uger til fødslen - og jeg ville lige være sikker på et par ting mht søvn.
Vi har en seng til barnet - beregnet til småbørn - kan en nyfødt sove i den med det samme? Et alternativ er at lægge ham til at sove i barnevognen - hvor sengedelen kan tages af og bruges som transportabel seng - den passer bedre i størrelsen men er nok mindre "luftig".
Endelig - kan en nyfødt sove med dyne, eller er et tæppe bedre? Jeg bor i udlandet, og her er jeg er blevet anbefalet at lægge barnet under et tæppe, som er foldet ned under madrassen i siderne og fodenden, for at barnet ikke risikerer at ligge med hovedet under dynen og blive kvalt - er der noget ved det? Jeg synes selv, det er meget irriterende at ligge under et tæppe, som sådan er "lagt fast" (men det ville en baby måske ikke?). Der er ca 20 grader indenfor i vores hus.
Tak iøvrigt for en rigtig god og informativ brevkasse.
Den nye mor