Vil ikke bruge sut

7. marts 2019

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Vil ikke bruge sut

Kære Helen

Har du nogle gode råd til hvordan vi kan få vores lille søn til at bruge sut?

Han er 14 uger nu, vi prøvede første gang da han var 4 dage gammel, og har så prøvet til siden.

Vi har prøvet runde sutter i naturgummi og flade sutter i både silikone og latex.

Vi har prøvet at sætte hans nusseklud fast i, og har også prøvet med sådan et lille suttedyr, til at sidde i, men det er som om intet virker. Når vi giver ham den gumler (men ikke sutter) han på den hvis man holder den let, men spytter den ud så snart man slipper.

Vi har prøvet at tromme let på sutten og nusse ham på kinden ved mundvigen.

Vi vil rigtig gerne have han til at tage sutten af ...

Annonce

... flere årsager. Vi tænker at det er en god trøst for ham når han bliver ked af det. Jeg mangler den også om natten når han vågner, fordi jeg ikke kan give ham sut, er jeg nød til at lægge ham til brystet. Når vi er nogle steder på tur kan det også være en udfordring at vi ikke kan give ham en sut.

En anden ting er at han nu er begyndt at sutte på tommelfinger, og vi er bange for at det bliver en dårlig vane, der kan gå ud over hans tandstilling, og det er svære at tage hans tommelfinger fra ham end sutten.

Så kære Helen, kan vi lære vores søn at bruge sut, eller er det for sent?

Har du nogle gode råd, som vi ikke har prøvet?

På forhånd tak :-)

Hilsen
Alex mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.