Brev:
Speltmadras til hængevugge
31. juli 2004
Alder:
0 mdr.
Speltmadras til hængevugge
Kære Sundhedsplejerske
Vi er et par der venter barn til oktober og allerede så småt er begyndt at bygge rede!
Vi har pga. pladsmangel i soveværelset valgt at købe en håndflettet hængevugge med en medfølgende såkaldt spelt-madras, der tilsyneladende kun består af hele hvedeskaller og et betræk af såkaldt blød plys-uld. Faktisk minder madrassen mest om en stor flad sækkestol!
Vi har købt vuggen via en hjemmeside, hvor producenten oplyser, at hvis vuggen købes med den specielt designede spelt-madras opfylder den alle EU krav, og at madrassen samtidig er meget "behagelig og åndbar". Alligevel er jeg lidt i tvivl om madrassen er et godt og sikkert valg.
Når den ligger i vuggen virker den mest som en pude der buler op på midten og ikke som en flad madras (har overvejet at tømme lidt af skallerne ud). Samtidig har jeg læst at en madras til et blødt underlag bør være rimelig fast og da bunden af vuggen jo er flettet hænger det ikke helt sammen!
Sidst men ikke mindst er jeg lidt nervøs omkring det plys-betræk af uld der er omkring, og her tænker jeg mest på om den virkelig er så "åndbar" som der skrives.
Kender du noget til denne type madras og kan du evt. give et godt råd? Jeg har ingen problemer med at returnere madrassen, hvis det ikke er den rigtige løsning, men det lød jo bare så godt da vi læste om den - inden vi bestilte!
Mange sommerhilsner
Katrine