Svar: Speltmadras til hængevugge
31. juli 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Katrine
Tillykke med den forestående familieforøgelse:o)
Jeg kender desværre ikke til en speltmadras, men må give dig ret i at det lyder uhensigtsmæssigt at lade et lille barn sove fast på en sækkepude, især når den buler op på midten. Vuggen derimod lyder som en god idé:o)
Min umiddelbare reaktion er derfor at du bør returnere madrassen og i stedet købe en skumhynde. Der findes skumbutikker rundt om i landet og her kan du købe en skumhynde, evt. få den skåret til så den passer. Den skal helst være mindst 5 cm tyk. Derudover skal du komme et bomuldsbetræk.
Et uldbetræk lyder dejligt lunt, når det bliver vinter og om madrassen du har købt er okay kan jeg ikke sige, da jeg ikke har set den i virkeligheden. Men der er nok ingen tvivl om at mit forslag er billigere og mindst ligeså godt:o)
Fortsat held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske