Brev:
Kolde nætter
14. oktober 2009
Alder:
14 mdr.
Kolde nætter
Hej Helen
Så er Anna blevet 14 måneder og alt går så godt, hun er meget glad for sin vuggestue, er stort set aldrig syg og sover godt om natten, så der er vidst ikke så meget at klage over... hvem ved, måske jeg ligefrem tør kaste mig ud at få et barn mere en dag :-)
Jeg har dog en lille bekymring ang. hendes nattesøvn, da hun stort set ikke sover med dyne på, fordi hun sparker den af i løbet af natten. Det resulterer så i at hun er ret kold, når hun vågner om morgennen.
Hun har ulden body og bomuldsnatdragt på samt sokker og sutsko og der er en smule varme på i hendes værelse om natten og alligevel er hun temmelig kold når hun vågner.
Grunden til at jeg er i tvivl om, hvad jeg skal gøre, er at hun også hoster en del i perioder (især om natten) og jeg er efterfånden ret sikker på at det ikke er infektioner, men lidt allergi af en slags. Hun hostede nemlig også da det var varmt i vejret.
Lægen siger at hun ikke kan høre noget på hendes lunger, at det er meget normalt at små børn hoster og at jeg bare skal holde øje med om det bliver værre.
Mit spørgsmål går altså på, hvad jeg kan gøre for at holde hende varm om natten uden at øge risikoen for allergi og uden at forringe indeklimaet på hendes værelse (jeg tænker at det feks. er en dårlig idé at skruge meget op for varmen?)
Ville en ulden sweater være ok?
Har set nogle smarte dragter der er vatterede og formet som en pose, men de er vidst til mindre børn og forringer også bevægelsesmulighederne en del, hvilket jeg er sikker på ville genere hende.
Mange hilsner Julie