Brev:
Junior seng - 2 år, 2 mdr.
14. november 2008
Alder:
2 år, 2 mdr.
Junior seng - 2 år, 2 mdr.
Hej Helen.
Jeg skriver fordi vores datter Ida på 26 måneder snart skal have skiftet sin tremmeseng ud med en junior seng. Hun sover ellers rigtig godt i sin tremmeseng, men jeg synes den er ved at være lidt for lille til hende, og hun er jo blevet en stor pige nu. Problemet er, at Idas far og jeg er lidt uenige i hvordan det skal foregå.
Ida har altid sovet uden lys på sit værelse, og det har hun det helt fint med. Desuden har hun altid lukket dør om natten, da vinduet er åbent og det trækker meget hvis hendes dør er åben. Jeg mener at hun, når hun får ny seng, skal kunne komme ind til os, hvis hun har brug for det, altså må hendes dør så stå åben, og så må hun sove med lukket vindue. Hendes far holder på, at hun fortsat skal sove med åbent vindue og lukket dør.
Vi er også uenige i, om hun skal have tændt en lille lampe når hun får ny seng. Hun har jo aldrig været vant til at sove med lys, men jeg tænkte, at det måske ville være rart med lidt lys, hvis man vågner op i en fremmed seng. Hendes far er uenig, og mener at hun så vil vænne sig til at have lys om natten, og så ikke kan sove uden.
Måske skal vi bare se hvad der sker mht. lys, og så lære hende selv at åbne døren, når hun bliver høj nok.
Det skal lige siges at hun elsker sit værelse, og som regel sover hun rigtig godt om natten, og vi skal hverken sidde hos hende efter vi har sagt godnat eller have hende ind i vores seng (hun har aldrig villet sove i vores seng). Jeg spørger hende nogen gange om hun vil have lidt lys tændt, men hun siger bare "nej det er kun hos farmor".
Hvad mener du vil være bedst?
Hilsen de lidt uenige.