Brev:
Brugt voksipose, vask, rengøring
10. oktober 2008
Alder:
0 mdr.
Brugt voksipose, vask, rengøring
Hej Helen,
Jeg har arvet en voksipose fra en veninde, som jeg skal til at gøre klar, da det snart er min tur til at blive mor. Jeg vil gerne sikre mig, at der ikke er problemer med husstøvmider o.lign. - altså at den kan bruges uden risiko.
For at være sikker, er det så fint at vaske yderposen/betrækket ved 60 grader? Hvordan med selve dynen - er det nok at den er blevet renset - eller vil det være en fordel også at smide de to ting i fryseren?
Jeg føder til december så det bliver et rigtigt vinterbarn. Hvor meget tøj bør den lille have på, når den har voksiposen at sove i? Jeg regner med, at helt små børn også sover ude om vinteren?
Vi har ingen vugge, så enten skal vores baby sove i liften eller i tremmesengen. Hvad mener du om, at undvære lift og istedet købe bæreplade til voksiposen eller købe lift og undvære bæreplade? Vi kan dog også sagtens købe begge dele, hvis det har fordele - nu er posen jo arvet:-)
Er det fint kun at købe bomuldsbodystockings med lange ærmer eller bør jeg have uld? Hvis, kan man så vinteren igennem skifte mellem bomuld og uld som vejret nu er?
Er fødder i sparkedragter at foretrække om vinteren?
Venlig hilsen
Lone