Brev:
Mister nemt appetitten ved sygdom
22. juli 2008
Alder:
13 mdr.
Mister nemt appetitten ved sygdom
Hej Helen
Det er (heldigvis) længe siden jeg har haft brug for dine gode råd.
Sebastian er nu blevet 13 måneder og er en livlig dreng, der altid er i gang med at kravle op, gå, pille og rode og i det hele taget udforske verden. Det giver en del skrammer men det hører jo med… Han er ikke en af de største men ligger på ca 10,5 kg og 75 cm vel jævnt midt i feltet.
Vi havde en del problemer med at overbevise ham om almindelig mads lyksaligheder og han levede næsten udelukkende af mælk til han var 8 måneder. Der bestemte vi for ham, at det var på tide at spise andet og med nogen overtalelse gik det.
Han har i perioder en gevaldig appetit og spiser rugbrød og allerhelst KØD! Men så snart han er den mindste smule sløj og det er han desværre ofte, så nægter han fast føde. 2 nys og så vil han igen kun have flaske.
Han har nu endnu en gang haft en gang virus med høj feber i et par dage og er nu her efterfølgende lidt pyllert, men ellers i fuld vigør. Men spise, nej tak. Lidt grød, vindruer og blåbær er hvad han gider. Men han er jo sulten (hans mave knurrer faktisk) og det er ret belastende for hans humør…
Så her i dag overgav jeg mig og gav ham 250 ml vælling inden hans middagslur og han høvlede det ned og sover nu sødeligt.
Men syndes jo han er alt for stor til flaske. Han får en til natten, men det er mest hygge og vanen med at så sover man bagefter.
En ting er det de dage hvor han havde feber og han bare skulle have så meget væske som muligt. Men hvad siger du? Hvor længe skal finde flasken frem ved og efter sygdom.
Og så lige et tillægsspørgsmål. Han havde jo 3 gange nyrebækkenbetændelse inden for hans første halve år. Og jeg får stadig tics når han får feber… Har læst at det kan give nedsat immunforsvar. Det passer meget godt på ham, han har i løbet af de sidste 3 måneder hvor han har været i dagpleje været syg 6 gange.
Har du nogle ideer til at styrke det. Hvad er dine erfaringer med bio-strath eller lignende.
God sommer
Rie