Brev:
Syg syg syg
24. januar 2008
Alder:
15 mdr.
Syg syg syg
Hej Helen
Nina er nu blevet 1 år og 3 måneder. Jeg skrev til dig for længe siden omkring putning og mad. Da jeg fik dit svar var situationen omkring putningen og maden allerede blevet bedre. Men tak for svaret - det hjalp, bare det at høre at det ikke var HELT unormalt det vi oplevede med Nina.
Nina går nu og snakker på livet løs. Hun trives og udvikler sig som hun skal. Og dog. Hun startede i vuggestue da hun var 11 måneder. Her fik hun en lang og nænsom indkøring, da min mand var på barsel den første måned. Ugen hvor min mand startede arbejde og hvor Nina var fyldt 1 år, ja så startede det som vi stadig står midt i.... Nina har stort set været syg siden.
Dårlig mave gennem 1½ måned, hvor hun ikke kunne komme i vuggestue pga. smitte. Hun tabte sig lidt, men kom igen. Så fik hun 3-dages-feber, dårlig mave igen, i julen fik hun lungebetændelse, efterfulgt af omgangssyge. I sidste uge var hun i vuggestue hele ugen - 2. gang siden vi begge startede arbejde. Og i denne uge har hun så været hjemme igen, med en virus med snot, feber og voldsom hoste. Hun har nu fået noget bricanyl, da hendes hun er noget besværet i sin vejrtrækning.
Hun har nogle knopper på begge lår og ben, og jeg synes det ligner noget eksem der er er hen over hendes næse. Lægen har ikke kigget på det.
Og så har hun også været omkring ørelægen, efter råd fra egen læge. Hun har væske i venstre øre, og vi skal til kontrol om 2 mdr. Egen læge mente at dette kunne være en årsag til al den dårlige mave hun har, og i øvrigt hendes sygdomssituation. Det mente ørelægen nu ikke.
Lægen har jo været med hele vejen, og mener blot at Nina vil få et godt immunforsvar når hun er ovre alt det her. Nina vejede 10 kg. da hun var 1 år, og det gør hun stadigvæk, men lægen er ikke bekymret.
Nina elsker gudskelov sin vuggestue, og har ingen problemer med at komme igen efter en uges fravær. Men ak jeg synes det er så synd for hende, og på trods af lægens manglende bekymring har jeg alligevel brug for at spørge dig:
Er det normalt med al den sygdom i forbindelse med opstart i institution og hvornår stopper det? Store spørgsmål, men bare du vil skrive et eller andet.
Vi har barns første sygedag mindst 1 gang ugentlig begge 2, og det er rigtig hårdt at se vores lille pige være så sløj.
Bedste hilsner
Ninas mor.