Brev:
Diarre på 10. dag
29. oktober 2007
Alder:
14 mdr.
Diarre på 10. dag
Kære Helen
Så er vi her igen. Ingrid, der går i vuggestue, har den sidste halvanden uge været voldsomt syg, med snue, hoste, opkast, feber, og diarre. Som følge heraf - velsagtens fordi hun havde kvalme - mistede hun appetitten, og ville en overgang næsten heller ikke drikke. Vi var til læge et par gange, og ved det andet besøg konstaterede de, at det nok var rota-virus.
Nu er appetitten så vendt tilbage, hun kaster ikke op mere, leger upåvirket, og hoster kun lidt. Hun er forsat meget træt, men det er man jo ofte efter en sygdom. Så langt så godt. Men - hun har spist med samme appetit, og i samme mængder som normalt siden lørdag morgen - nu har vi så mandag morgen, og diarren forsætter bare. Hun har altså haft diarre i ti dage.
Vores læge vil derfor lige tage en prøve af afføringen, men hvad kan vi gøre i mellemtiden? Vi giver hende revolyt at drikke, revet æble, toast, ris, cultura etc, men diarren forsætter bare. Forslag til kost-forslag, mens vi venter på prøve-resultaterne, modtages derfor meget gerne.
På forhånd tusind tak.
Bedste hilsner
Ingrids Mor