Brev:
Sygt barn
9. oktober 2007
Alder:
15 mdr.
Sygt barn
Hej Helen
Skriver fordi jeg efterhånden er meget bekymret for vores datter.
Hun har gennem de sidste 3 uger været meget syg, først feber og blæner på tungen og værgede sig mod at spise i en lille uges tid (lægen mente uden at ville se hende at det kunne være hånd-fod og mund sygdommen). Så var hun frisk en enkelt dag og vi måtte tage til vagt læge, hvor hun fik penicilin for mellemørebetændelse.
Hun begyndte da også at spise rigtig godt igen, trodt penicilinkur, men to dagen efter kurens afslutning får hun omgangssyge og kaster op og har diarre (varede i 2 døgn). Dette startede sidste onsdag og siden har hun stort set ikke spist og drukket. Med stor møje og nærmest overgreb kan vi få hende til at drikke 2 dl. på et døgn samt spise enkelte mundfulde mad.
Hun fik så igen feber (39,5) i søndags og har siden fredag været klattet og hænger. Hun orker ikke længere at lege og sover jo forståeligt nok rigtig dårligt. Vi var ved vagtlæge i søndags og har været ved egen læge i dag, men ingen kan finde fokus og siger at vi lige skal se tiden an.
Men jeg er ved at være rigtig godt bekymret, for hvor er min søde, livlige pige der udforsker, snakker på livet løs og laver ballade? Hun hænger bare på os og pjevser og værger sig mod mad og drikke (selv i søvne om natten når hun græder).
Hvor længe skal vi acceptere at se tiden an? Og hvordan kan vi mon få mere væske i hende (har prøvet alt!!! juice, saft, vand, mælk, sodavand, sodavandsis.....)
Håber du kan hjælpe mig lidt.
Med venlig hilsen
Trine