Sygt barn

9. oktober 2007

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Sygt barn

Hej Helen

Skriver fordi jeg efterhånden er meget bekymret for vores datter.

Hun har gennem de sidste 3 uger været meget syg, først feber og blæner på tungen og værgede sig mod at spise i en lille uges tid (lægen mente uden at ville se hende at det kunne være hånd-fod og mund sygdommen). Så var hun frisk en enkelt dag og vi måtte tage til vagt læge, hvor hun fik penicilin for mellemørebetændelse.

Hun begyndte da også at spise rigtig godt igen, trodt penicilinkur, men to dagen efter kurens afslutning får hun omgangssyge og kaster op og har diarre (varede i 2 døgn). Dette startede sidste onsdag og siden har hun stort set ikke spist og drukket. Med stor møje og nærmest overgreb kan vi få hende til at drikke 2 dl. på et døgn samt spise enkelte ...

Annonce

... mundfulde mad.

Hun fik så igen feber (39,5) i søndags og har siden fredag været klattet og hænger. Hun orker ikke længere at lege og sover jo forståeligt nok rigtig dårligt. Vi var ved vagtlæge i søndags og har været ved egen læge i dag, men ingen kan finde fokus og siger at vi lige skal se tiden an.

Men jeg er ved at være rigtig godt bekymret, for hvor er min søde, livlige pige der udforsker, snakker på livet løs og laver ballade? Hun hænger bare på os og pjevser og værger sig mod mad og drikke (selv i søvne om natten når hun græder).

Hvor længe skal vi acceptere at se tiden an? Og hvordan kan vi mon få mere væske i hende (har prøvet alt!!! juice, saft, vand, mælk, sodavand, sodavandsis.....)

Håber du kan hjælpe mig lidt.

Med venlig hilsen
Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder