Brev:
Eksem - allergi
4. september 2007
Alder:
18 mdr.
Eksem - allergi
Hej Helen
Det er nu anden gang, at Signe har eksem og bliver smurt med hormoncreme. Første gang var ved 1 års-alderen og det tog knapt et par måneder at få bugt med det. Denne gang har vi også smurt i et par måneder, men det er ikke gået væk endnu. Denne gang er det i ansigtet. Især rundt om munden, hvor der tit er fugtigt. Når hormoncremen er trukket ind i huden, smører vi med en ekstra fed creme (aderma exomega). Vi bader kun et gange om ugen og bruger kun sæbe i begrænset/nødvendigt omfang.
Er det børneeksem, og kan det have sammenhæng med, at vi har hund? Kan Signe blive testet for allergi overfor vores hund. Vi er jo glade for vores hund, så vi ville være kede af at skulle af med hende, hvis det ikke er hende, som giver Signe eksem.
Hilsen Signes mor