Brev:
Diarré - 13 mdr.
27. december 2006
Alder:
13 mdr.
Diarré - 13 mdr.
Hej Helen
Vi er i Danmark på juleferie med vores søn (snart 14 mdr.). Et par dage efter vi var kommet begyndte han at græde meget og virke meget utilpas, og fra den dag af har han haft afføring i rigtig mange af bleerne, og det virker meget tyndt, men ikke helt vandet. (Han plejer kun at have afføring en gang i døgnet - højst to - nu kan det være helt op til 4 gange og numsen er meget rød og irriteret). Så han har haft det rigtig skidt de sidste tre dage med diaré-agtig afføring.
Er det mon vandet i DK, han ikke kan tåle? Det er ikke fordi, at jeg tror, at vandet er værre som så, end hvor vi bor, men måske bare nogle andre bakterier, end dem han er vant til?
Jeg kan ikke tænke, at det er noget andet end det, for jeg synes da, at han spiser som vant. Eller er det bare den store forandring det er at rejse et helt nyt sted hen for en lille en?
Jeg tog ham til DK, da han var 5 mdr., men da havde han det fint hele tiden - men han fik da også kun brystmælk dengang. Nu ammer jeg ham en gang - om aftenen inden sengetid.
Han har den sidste dag virket sløj - ikke hele tiden men nogle gange i løbet af dagen - og han har sovet mere end normalt.
Vi ved ikke rigtig, hvad vi skal gøre.
Vi er holdt op med at give ham postevand og giver ham nu vand af flaske, men jeg kan ikke se nogen forskel (endnu i hvert fald) - han bliver ved med at have diaré, eller noget der ligner det. Det er måske fordi, at bakterien, eller hvad det nu er, stadig er i kroppen? Vi har også prøvet at give ham ekstra meget at drikke. Hvad skal vi give ham at spise og drikke - og hvad skal vi undgå?
Skal vi tage til lægen med ham? vil han da kunne gøre noget?
Tak for dine hurtige svar til tidligere spørgsmål!
Venlig hilsen
Olivers bekymrede forældre