Diarré - 13 mdr.

27. december 2006

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Diarré - 13 mdr.

Hej Helen

Vi er i Danmark på juleferie med vores søn (snart 14 mdr.). Et par dage efter vi var kommet begyndte han at græde meget og virke meget utilpas, og fra den dag af har han haft afføring i rigtig mange af bleerne, og det virker meget tyndt, men ikke helt vandet. (Han plejer kun at have afføring en gang i døgnet - højst to - nu kan det være helt op til 4 gange og numsen er meget rød og irriteret). Så han har haft det rigtig skidt de sidste tre dage med diaré-agtig afføring.

Er det mon vandet i DK, han ikke kan tåle? Det er ikke fordi, at jeg tror, at vandet er værre som så, end hvor vi bor, men måske bare nogle andre bakterier, end dem han er vant til?

Jeg kan ikke tænke, at det er noget andet end det, for jeg synes da, at han spiser som vant. Eller er det bare den store forandring det er at rejse et helt nyt sted hen for en lille en?

Jeg tog ham ...

Annonce

... til DK, da han var 5 mdr., men da havde han det fint hele tiden - men han fik da også kun brystmælk dengang. Nu ammer jeg ham en gang - om aftenen inden sengetid.

Han har den sidste dag virket sløj - ikke hele tiden men nogle gange i løbet af dagen - og han har sovet mere end normalt.
Vi ved ikke rigtig, hvad vi skal gøre.

Vi er holdt op med at give ham postevand og giver ham nu vand af flaske, men jeg kan ikke se nogen forskel (endnu i hvert fald) - han bliver ved med at have diaré, eller noget der ligner det. Det er måske fordi, at bakterien, eller hvad det nu er, stadig er i kroppen? Vi har også prøvet at give ham ekstra meget at drikke. Hvad skal vi give ham at spise og drikke - og hvad skal vi undgå?

Skal vi tage til lægen med ham? vil han da kunne gøre noget?

Tak for dine hurtige svar til tidligere spørgsmål!

Venlig hilsen
Olivers bekymrede forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre