Arp eller tør hovedbund

20. maj 2020

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Arp eller tør hovedbund

Kære Helen

Jeg har et spørgsmål angående min datters hovedbund! Hun er snart 21 måneder. Da hun var spæd, havde hun rigtig meget arp i lang tid. Jeg smurte håret med babyolie og kæmmede hende med en babytandbørste, hvilket jeg gjorde i en del måneder. Da jeg skiftede til en babykam, gik der ikke mange dage, før det var væk.

Efter nogle måneder vendte arpen tilbage, og det har vi så kæmpet med de sidste 6 måneders tid. Jeg har kørt samme procedure med olie og kæmning, næsten hver dag, for lige så snart jeg holder en ...

Annonce

... eller to dages pause kommer der straks meget mere.

Jeg er dog blevet i tvivl om, hvorvidt det er arp eller tør hovedbund (eller noget andet). Det er nemlig ikke sådan gulligt og fedtet, men hvide flager, som jeg reder ud af hendes hår. Det er ikke sådan, at det drysser. Man kan bare se flagerne i hovedbunden, og at den ser tør eller sådan "nulret" ud. Jeg tror, det klør, for min datter har tit rifter i hovedbunden.

Har du nogle forslag til, hvad vi kan gøre? Jeg glæder mig meget til at høre dit svar.

Mange hilsner mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder