Grædende 3 måneders baby

13. maj 2018

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Grædende 3 måneders baby

Hej Helen

Vi har været heldige med en mild dejligt dreng På 15 uger. Men pludselig ændrede det hele sig for 1 uges tid Siden. Det startede således:

Fik 3 måneders vaccination 30 april var forkølet Ingen feber. Den 2 maj fik han feber varede 2 dage Blev hurtig god igen. Men var stadig forkølet som gjorde Han sov dårligere dag og nat med korte intervaller. Så tog vi i sommerhus den 8 maj dvs 1 uge efter Og her havde vi 2 nætter med konstant gråd Og han ville ikke rigtig tage bryst (fuld ammer) Vågnede med 1,5 times interval og var svær nattesøvn men Faldt dog i søvn imellem opvågninger. Dagene præget af meget søvn med gråd opvågninger Hver 1,5 time. Den ene dag var han sammenlagt Kun vågen 30 min.

Talte tlf med lægen fredag d. 11 maj. Hun Var ikke bekymret så ...

Annonce

... længe der ikke var feber
Og våde bleer. Mente hun det kunne være En kombination af varme, forkølelse mm.
Da vi kom hjem torsdag d 10 maj. Var hans gråd Aftagende og har mere vågen tid nu om dagen Og er med og leger. Men får stadig meget voldsomme gråd anfald Når han vågner 1,5-2 timer efter sovning i barnevogn Og om natten er også opvågning hver 2 time Og ammes hver anden time.

Det jeg vil høre dig er dette normal adfærd ?
Hvad tror du det skyldes?
Han er stadig små forkølet - nogle gode råd

Dertil også. Han får næse dråber og hævet Hovedgærde.
Han har tabt sig 100 g og ingen vlgtøgning i 14 dage.

Er han sulten?

Med venlig hilsen
Mie.

PS Han har fået en hæs gråd. Er det blot fordi han har grædt en del? Eller Tænker du forkølelsen/virus har sat sig?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre