Brev:
Udslæt om munden
20. marts 2005
Alder:
15 mdr.
Udslæt om munden
Hej
Jeg har lige et spørgsmål ang. min datter på 15 måneder.
Hun har hidtil ikke haft nogen former for udslæt, eksem eller allergier. Men den seneste uge har hun fået et rødt udslæt rundt om munden - mest under munden og ned mod hagen. Det startede i mundvigene. Har du nogen som helst idé om hvad det mon kan skyldes? Jeg er næsten 100% sikker på det ikke er herpes/forkølelsessår.
Jeg har tænkt på om det mon kan være kommet ved at hun sover ude i kulden med sutten, og at der kan sidde lidt spyt/savl og genere huden? Men hun har jo sovet ude med sut lige siden hun blev født(stort set), så hvorfor så nu?
Hun blev MFR-vaccineret for 10 dage siden - ved du om den kan give udslæt?
Hvis det nu er en form for allergi - hvordan bør man så forholde sig? Skal vi tage hende til læge, eller skal vi forsøge at udelade nogle fødevarer fra hendes kost i en periode? Hvordan griber man det an?
Ja, det er en masse spørgsmål, jeg ved det godt - jeg er bare lidt bekymret, også fordi det ikke ser særlig kønt ud.
På forhånd tak for hjælpen:-)
R