Brev:
Dræn og mellemørebetændelse?
15. oktober 2004
Alder:
15 mdr.
Dræn og mellemørebetændelse?
Hejsa
Min pige er knap 15 mdr. gammel - og fik sin første mellemørebetændelse i juli måned. I september tog jeg hende til ørelæge, fordi jeg ikke synes at hun udviklede sig sprogligt - der fik hun konstateret væske i ørerne. Vi fik en ny tid til en god måneds tid senere - og var således hos ørelægen igen igår (14.10) - hvor vi endnu engang konstaterede at der stadig var væske i ørene.
Ørelægen skrev hende op til dræn den 9. november - og nu er jeg lidt i tvivl om hvor vidt det er for tidligt? - Fordi det jo egentlig ikke har været konstateret i 3 mdr.?!?! - Som jeg havde fået indtryk af var reglen.
Lige nu er hun meget forkølet - og det hjælper selvfølgelig heller ikke på tingene.
Sagen er, at vi indtil Juli måned ikke havde noget indtryk af, at der var noget galt overhovedet. Hendes mellemørebetændelse blev mere eller mindre opdaget ved en tilfældighed, og vi har aldrig haft problemer med at hun ikke kunne ligge fladt eller noget. Tilsvarende har hun ikke reageret særlig tydeligt på de smerter hun formodes at må have haft.
Lige nu er min bekymring, at jeg synes det går lidt for stærkt, og samtidig vil jeg jo også det bedste for Line. Men teoretisk kan det vel forsvinde igen af sig selv?
Jeg håber at du forstår mit spørgsmål. Jeg er en smule forvirret ligenu.
Med venlig hilsen
Pia