Dræn og mellemørebetændelse?

15. oktober 2004

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Dræn og mellemørebetændelse?

Hejsa

Min pige er knap 15 mdr. gammel - og fik sin første mellemørebetændelse i juli måned. I september tog jeg hende til ørelæge, fordi jeg ikke synes at hun udviklede sig sprogligt - der fik hun konstateret væske i ørerne. Vi fik en ny tid til en god måneds tid senere - og var således hos ørelægen igen igår (14.10) - hvor vi endnu engang konstaterede at der stadig var væske i ørene.

Ørelægen skrev hende op til dræn den 9. november - og nu er jeg lidt i tvivl om hvor vidt det er for tidligt? - Fordi det jo egentlig ikke har været konstateret i 3 mdr.?!?! - Som jeg havde fået indtryk af var reglen.

Lige nu er hun meget forkølet - og det hjælper ...

Annonce

... selvfølgelig heller ikke på tingene.

Sagen er, at vi indtil Juli måned ikke havde noget indtryk af, at der var noget galt overhovedet. Hendes mellemørebetændelse blev mere eller mindre opdaget ved en tilfældighed, og vi har aldrig haft problemer med at hun ikke kunne ligge fladt eller noget. Tilsvarende har hun ikke reageret særlig tydeligt på de smerter hun formodes at må have haft.

Lige nu er min bekymring, at jeg synes det går lidt for stærkt, og samtidig vil jeg jo også det bedste for Line. Men teoretisk kan det vel forsvinde igen af sig selv?

Jeg håber at du forstår mit spørgsmål. Jeg er en smule forvirret ligenu.

Med venlig hilsen
Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.