Brev:
Kronisk hård mave - 19 mdr.
12. marts 2013
Alder:
19 mdr.
Kronisk hård mave - 19 mdr.
Hej Helen.
Vores datter har nu haft hård mave i siden hun var 6 mdr, hvilket vil sige i 13 mdr :( Det startede da hun begyndte på alm mad og jeg stoppede med at amme. Hun har afføring stort set dagligt, nogen gange kan der dog gå et par dage imellem. Når hun har afføring blir hun helt stiv i kroppen og når det er slemt blir hun helt ulykkelig og ryster og græder imens.
I starten prøvede vi med laktulose, men det hjalp ikke. Vi har nu i ca 10 mdr givet hende movicol med jævne mellemrum. Det virker ikke som om hun har ondt i maven i løbet af dagen. "Kun" når hun har afføring, hvilket nogen dage kan være 3-4 gange, hvor der bare kommer en lille kugle i bleen. Andre dage presser hun flere gange uden resultat.
Hendes appetit er ikke umiddelbart påvirket og hun sover også fint. Hun får varrieret mad (ingen banan), masser af væske og får bevæget sig rigeligt i løbet af dagen.
Vi skal til lægen i næste uge mhp, at blive henvist til en børnelæge. Men ville blot høre dig, om det er noget du tidligere er stødt på?
Mange hilsner Mie