Kronisk hård mave - 19 mdr.

12. marts 2013

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Kronisk hård mave - 19 mdr.

Hej Helen.

Vores datter har nu haft hård mave i siden hun var 6 mdr, hvilket vil sige i 13 mdr :( Det startede da hun begyndte på alm mad og jeg stoppede med at amme. Hun har afføring stort set dagligt, nogen gange kan der dog gå et par dage imellem. Når hun har afføring blir hun helt stiv i kroppen og når det er slemt blir hun helt ulykkelig og ryster og græder imens.

I starten prøvede vi med laktulose, men det hjalp ikke. Vi har nu i ca 10 mdr givet hende movicol med jævne mellemrum. Det virker ikke som om hun ...

Annonce

... har ondt i maven i løbet af dagen. "Kun" når hun har afføring, hvilket nogen dage kan være 3-4 gange, hvor der bare kommer en lille kugle i bleen. Andre dage presser hun flere gange uden resultat.

Hendes appetit er ikke umiddelbart påvirket og hun sover også fint. Hun får varrieret mad (ingen banan), masser af væske og får bevæget sig rigeligt i løbet af dagen.

Vi skal til lægen i næste uge mhp, at blive henvist til en børnelæge. Men ville blot høre dig, om det er noget du tidligere er stødt på?

Mange hilsner Mie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor