Brev:
Søvn og angst?
11. december 2012
Alder:
15 mdr.
Søvn og angst?
Kære Helen.
Det lader kun til at gå den gale vej med min datters søvn :)
Hun har været syg med feber og forkølelse i 4 dage og selvfølgelig derfor sovet endnu dårligere både dag og nat. Nu er hun dog rask igen, men er blevet helt mærkelig!!
Det er som om, hun har fået total angst for at skulle sove. Bare jeg siger til hende, at nu skal vi ind og putte, går hun helt amok; skriger så vildt jeg aldrig har hørt før, vil ikke holdes af mig, kaster sig rundt og det går bare helt grassat for hende!! (Normalt har hun ikke noget imod at komme i seng, hun putter med sin dyne og falder i søvn i sin egen seng, dog med mig ved siden af og det kan godt tage en time.)
Når hun endelig er faldet i søvn sover hun et par timer, og så starter det: Hun skriger og skriger, kaster sig rundt, INTET hjælper. Jeg har aldrig oplevet det før! De sidste to nætter har vi ikke sovet siden kl 3, fordi hun simpelthen bliver ved at skrige. Jeg giver hende en tår vand, det får hende til at stoppe, men så snart jeg prøver at lægge hende, sige shh el nu skal vi sove, starter det forfra igen. Hun er selvfølgelig mega træt i løbet af dagen og slet ikke sig selv.
Jeg har læst lidt her på siden og tænker, om det er sådan noget "natte-angst" hun lige pludselig har fået? Hvis ja, kan man gøre noget?
Mange hilsner
C