Søvn og angst?

11. december 2012

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Søvn og angst?

Kære Helen.

Det lader kun til at gå den gale vej med min datters søvn :)

Hun har været syg med feber og forkølelse i 4 dage og selvfølgelig derfor sovet endnu dårligere både dag og nat. Nu er hun dog rask igen, men er blevet helt mærkelig!!

Det er som om, hun har fået total angst for at skulle sove. Bare jeg siger til hende, at nu skal vi ind og putte, går hun helt amok; skriger så vildt jeg aldrig har hørt før, vil ikke holdes af mig, kaster sig rundt og det går bare helt grassat for hende!! (Normalt har hun ikke noget imod at komme i seng, hun putter med sin dyne og falder i søvn i sin egen seng, dog med mig ved siden af og det kan godt ...

Annonce

... tage en time.)

Når hun endelig er faldet i søvn sover hun et par timer, og så starter det: Hun skriger og skriger, kaster sig rundt, INTET hjælper. Jeg har aldrig oplevet det før! De sidste to nætter har vi ikke sovet siden kl 3, fordi hun simpelthen bliver ved at skrige. Jeg giver hende en tår vand, det får hende til at stoppe, men så snart jeg prøver at lægge hende, sige shh el nu skal vi sove, starter det forfra igen. Hun er selvfølgelig mega træt i løbet af dagen og slet ikke sig selv.

Jeg har læst lidt her på siden og tænker, om det er sådan noget "natte-angst" hun lige pludselig har fået? Hvis ja, kan man gøre noget?

Mange hilsner
C

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder