Brev:
Kolik eller.. ?
17. april 2011
Alder:
0 mdr.
Kolik eller.. ?
Hej Helen.
Mit spørgsmål denne gang drejer sig om min lille dreng Marcus som idag er 25 dage gammel.
Jeg er i tvivl ang om han kan ha kolik.
Når vi når aften begynder han at græde/skrige helt vildt. Og det fortsætter hele aftenen og langt det meste af natten.
Jeg har prøvet med sukkervand, kamillete, MME (da det er det han får - NAN H.A.1.)
Har været ude midt om natten og gå tur med barnevognen, det hjælper heller ik særlig længe.
Han ser sådan lidt.. Forpint og lidt bange ud i øjenene, og han trækker benene helt op under sig og så lyder det som om han har meget luft i maven.
Det ska måske lige siges at han i øjeblikket får lactulose tre gange om dagen, fordi vi startede faktisk med at give ham Allomin, men det gav ham så hård mave at han ik ku komme af med afføringen.
Han har afføring ca hver anden dag.
Er det egentlig nok?
Det gør virkelig ondt at jeg ik kan gøre noget for min lille dreng, ville ønske der var et eller andet jeg ku gøre.
Han vil ik sove alene, så om natten sover han ved siden af os i vores seng. Og om dagen vil han heller ik være alene, så hvis jeg sidder i stuen f.eks, så ligger han i sin skråstol ved siden af.
Er det helt oke, eller er det starten til en dårlig vane?
Det er hovedsaligt mig han vil være tæt på.
Han blev født 14 dage før tid, og vi var indlagt på Rigshospitalet i en uge pga Marcus er født med gulsot og havde haft det i maven på mig i den sidste mdr inden han blev født.
Han har os lagt i lyskasse. Men det er alt sammen fint nu.
Det var kun mig der var på sygehuset med ham. Far var hjemme ved de tre andre. Så i den første uge af hans liv, har det kun været mig han har været sammen med.
Kan det ha betydning for han ik så godt vil være hos far?
Puuha et lang rodet brev.
Håber du kan finde hoved og hale i det.
Kærlig Hilsen
Pernille.