Brev:
Stoppende kost i forbindelse med diarré
22. april 2010
Alder:
2 år, 4 mdr.
Stoppende kost i forbindelse med diarré
Hej Helen!
Min søn har lige haft omgangssyge med opkastninger og diare. Han havde utrolig mange vandtynde afføringer, men var heldigvis rigtig god til at drikke. Han var glædeligt meget lidt påvirket af det:-)
De par dage det stod på, gav jeg ham "stoppende" kost, og prøvede at undgå alt hvad der sætter gang i maven. Efterfølgende kom jeg til at tænke på, om det egentlig var dumt...?
Diare er vel positivt, forstået på den måde, at der er en bakterie eller virus som tarmsystemet ønsker at slippe af med. Forlænger jeg derfor sygdommen ved at give stoppende kost eller? Hvad er godt at spise i forbindelse med opkastning og diare?
Med venlig hilsen
FL