Brev:
Konstant syg
24. april 2009
Alder:
15 mdr.
Konstant syg
Hej igen Helen.
Yazmin startede i dagpleje i november og har stort set været syg lige siden - hun er mere herhjemme end i dagplejen.
Hun har haft mellemørebetændelse 2 gange og lungebetændelse 3 gange (er på pencilin nu) og har været snottet og hostet meget gang på gang (hver gang med høj feber). Hun når kun at være rask en uges tid inden hun bliver syg igen og det tager hende som regel et par uger at blive rask ....
Er det normalt at et barn er så meget syg efter start i institution? Kan det have noget at gøre med at hun er født 5 uger for tidligt og lå med C-pap i 10 dage efter fødslen pga at hendes lunger ikke var foldet helt ud?
Eller er det fordi at Yazmins far ryger i huset?
Jeg bryder mig ikke om at han ryger indendørs fordi jeg er bange for at det er derfor hun er så let modtagelig overfor sygdomme. Han ryger dog ikke ved siden af hende, men ud af vinduet når hun er vågen og ellers ryger han når hun er kommet i seng.
Hvor lang tid går der mon inden hun har fået opbygget et godt immunforsvar?
Er spændt på at høre dine tanker omkring dette :o)
1000 tak for rigtig gode svar.
Hilsen Heidi.