Forkølet - ændret afføring

16. april 2004

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Forkølet - ændret afføring

Min datter på snart 7 uger er blevet forkølet ligesom jeg selv. Det har stået på et par dage indtil nu. Hun har utrolig meget slim, raller meget og får nogle gange nogle voldsomme hosteture, hvor hun kaster en del slim/mælk op. Hun har ikke feber, spiser, sover godt, tisser fint og er veltilpas. Måske lidt mere træt.

Hendes afføring har siden hun var ca. 2 uger gammel været en del tynd og nærmest sennepsfarvet, og hun havde afføring 1 gang dagligt. Nu, samtidig med forkølelsen, har hun meget hyppigere afføring (6-7 gange i døgnet), dog ikke så meget ad gangen, og det kommer ofte i forbindelse ...

Annonce

... med et host. Afføringen har nu mere konsistens som remoulade og mere lys i farven.

Hvad er normal afføring? Hun er faktisk mindre pylret nu, selvom hun er så forkølet!? Har det noget med forkølelsen at gøre, at den har ændret sig, og skal jeg søge læge?

Flere har sagt til mig, at når man ammer, bliver spædbørnene ikke syge (hm!!!). Hun har samtidig været ramt voldsomt af hormonknopper og tør/næsten eksemagtig hud i hovedet. Har hun et svagt immunforsvar - og hvad kan jeg gøre?

Hun ammes fuldt ud og har indtil nu taget ca. 200 g på om ugen, vejer ca. 5300 g.

Med venlig hilsen
Siljes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder