Brev:
Forkølet - ændret afføring
16. april 2004
Alder:
2 mdr.
Forkølet - ændret afføring
Min datter på snart 7 uger er blevet forkølet ligesom jeg selv. Det har stået på et par dage indtil nu. Hun har utrolig meget slim, raller meget og får nogle gange nogle voldsomme hosteture, hvor hun kaster en del slim/mælk op. Hun har ikke feber, spiser, sover godt, tisser fint og er veltilpas. Måske lidt mere træt.
Hendes afføring har siden hun var ca. 2 uger gammel været en del tynd og nærmest sennepsfarvet, og hun havde afføring 1 gang dagligt. Nu, samtidig med forkølelsen, har hun meget hyppigere afføring (6-7 gange i døgnet), dog ikke så meget ad gangen, og det kommer ofte i forbindelse med et host. Afføringen har nu mere konsistens som remoulade og mere lys i farven.
Hvad er normal afføring? Hun er faktisk mindre pylret nu, selvom hun er så forkølet!? Har det noget med forkølelsen at gøre, at den har ændret sig, og skal jeg søge læge?
Flere har sagt til mig, at når man ammer, bliver spædbørnene ikke syge (hm!!!). Hun har samtidig været ramt voldsomt af hormonknopper og tør/næsten eksemagtig hud i hovedet. Har hun et svagt immunforsvar - og hvad kan jeg gøre?
Hun ammes fuldt ud og har indtil nu taget ca. 200 g på om ugen, vejer ca. 5300 g.
Med venlig hilsen
Siljes mor