Brev:
Problemer med dagsøvn
14. juli 2008
Alder:
3 mdr.
Problemer med dagsøvn
Hej Helen.
Min søn på tre måneder sover meget godt om natten, 5-8 timer før han skel have mad og derefter i 3-4 timer igen, men om dagen sover han næsten ikke, noget der resulterer i en baby der næsten konstant gaber og gnider sig i øjnene, er pirrelig og utilfreds.
Når jeg lægger ham til at sove i barnevognen, sover han måske i 10-30 minutter før han vågner igen. Han virker stadigvæk træt når han vågner, men han er bare umulig at få til at sove igen i mere, end fem minutter ad gangen. Trille, gå tur, amme, vugge, lad være alene. Jeg synes jeg prøver alt. På en god dag sover han måske tre gange en halv time.
Stort set hele min dag går med til at få min dreng til at sove, og jeg får ikke lavet andet. Det startede med en forkølelse for tre uger siden. Jeg troede det ville gå over med sygdommen, men det bliver bare værre og værre. Han virker næsten altid træt eller overtræt. Det eneste tidspunkt han er rigtig glad er når han står op efter en lang nattesøvn.
Jeg synes så synd om ham og ved snart ikke hvad jeg skal gøre for at bedre hans sovevaner. Tidligere sov han 1-2,5 timer tre gange daglig. Om natten falder han selv i søvn i sin seng efter spisning.