Brev:
Hvorfor vågner hun?
16. marts 2004
Alder:
18 mdr.
Hvorfor vågner hun?
Hej
Vi har to piger på henholdsvis 18 måneder og 2 måneder.
Vores "problem" er med vores datter på 18 måneder. Hun er de sidste to uger vågnet om natten under skrig, der får hårene til at rejse sig, og er derefter umulig at få til at sove igen. Intet hjælper. Vi kan sidde hos hende og holde i hånd eller lægge hende hos os, men hun vil ikke sove. Hun er dog ikke længere ulykkelig, men snakker og hiver i næse, griner og pjatter. Vi har også prøvet at lade hende ligge alene og gå ind til hende hvert kvarter, hvilket medfører et skrigeri på 2-3 timer. Det andet er af samme varighed, dog uden lyd.
Vi kan ikke forstå det. Indtil nu har hun altid gerne villet sove (11-12 timer i træk) og undtagen et par nætter med mareridt, har der aldrig været noget.
Vi stiller os selv alle mulige spørgsmål: Er det fordi hun er jaloux på sin lillesøster som sover hos os? Er hun ved at blive bange for mørke? Er det "trods"?
Hun har indenfor samme periode ændret adfærd. Er blevet mere bevidst om sig selv. Vil selv bestemme, og gør alt det hun ikke må. Ser vi det ikke, gør hun os opmærksomme på, at hun er i færd med noget ulovligt. Hun er meget mor og far syg, på skift, men er ellers som hun plejer. Hun er også meget glad for sin lillesøster. Er kærlig og sød og leger meget med hende.
Som du kan se er vi lidt på Herrens mark og ved ikke, hvad vi skal gøre. Vi glæder os til at få din mening om det her.
Med venlig hilsen
Jim & Pia