Hvorfor vågner hun?

16. marts 2004

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Hvorfor vågner hun?

Hej

Vi har to piger på henholdsvis 18 måneder og 2 måneder.

Vores "problem" er med vores datter på 18 måneder. Hun er de sidste to uger vågnet om natten under skrig, der får hårene til at rejse sig, og er derefter umulig at få til at sove igen. Intet hjælper. Vi kan sidde hos hende og holde i hånd eller lægge hende hos os, men hun vil ikke sove. Hun er dog ikke længere ulykkelig, men snakker og hiver i næse, griner og pjatter. Vi har også prøvet at lade hende ligge alene og gå ind til hende hvert kvarter, hvilket medfører et skrigeri på 2-3 timer. Det andet er af samme varighed, dog uden lyd.

Vi kan ikke forstå det. Indtil nu har hun altid gerne villet sove (11-12 timer i træk) og undtagen et par nætter ...

Annonce

... med mareridt, har der aldrig været noget.

Vi stiller os selv alle mulige spørgsmål: Er det fordi hun er jaloux på sin lillesøster som sover hos os? Er hun ved at blive bange for mørke? Er det "trods"?

Hun har indenfor samme periode ændret adfærd. Er blevet mere bevidst om sig selv. Vil selv bestemme, og gør alt det hun ikke må. Ser vi det ikke, gør hun os opmærksomme på, at hun er i færd med noget ulovligt. Hun er meget mor og far syg, på skift, men er ellers som hun plejer. Hun er også meget glad for sin lillesøster. Er kærlig og sød og leger meget med hende.

Som du kan se er vi lidt på Herrens mark og ved ikke, hvad vi skal gøre. Vi glæder os til at få din mening om det her.

Med venlig hilsen
Jim & Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor