Fortsat gyselige nætter

23. maj 2008

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Fortsat gyselige nætter

Kære Helen

Jeg ved faktisk ikke helt, hvorfor jeg skriver. Måske bare for at få lidt forståelse :-) og måske en mirakelkur?

Emil er nu blevet 14 måneder og nætterne er fortsat gyselige. Vi skiftes til at have nattevagten, men det er lidt hårdt ikke at sove i samme seng på 14. måned....

Emil bliver puttet ca. 19.45. Det tager en halv time og vi kan ikke gå, før han næsten sover. Dette vil jeg så gerne blev anderledes, da dette er en ret vigtig stund vi kunne have sammen som par, inden vi dratter om af træthed.

Derefter sover han ca. halvanden time og så vågner han grædende, men kan for det meste hjælpes videre i søvnen ved at få dynen lagt om og blive aet et par gange. Et sted mellem 11 og 01 vågner han så igen og så er han meget svær at få til at sove igen, så nu er det efterhånden hver nat, at han så kommer ind i ...

Annonce

... vores seng. Nogle nætter vågner han så rigtig mange gange og andre nætter er det "kun" 2-3 gange. Han vågner om morgenen ml. 5 og 6.

Om dagen sover han i alt ca. 3 timer fordelt på to lure og han spiser godt og er normalt en meget glad dreng, der taler uafbrudt og som er begyndt at gå i den seneste uge. Jeg ved godt, at der er en masse grund til urolig søvn lige nu, men han har jo altid sovet dårligt, så jeg er næsten holdt op med at tro på, at det nogensinde bliver bedre, for det har aldrig været godt. Dette er ikke bare en fase.... i så fald har den varet hele hans liv.

Nå, men vi prøver at overleve, men det eneste vi orker er arbejde og det allermest nødvendige i hverdagen, så vores sociale liv er ikke-eksisterende...

Nå, men det er dejligt du er der..... så jeg kan få læsset af :-)

Mange hilsner fra
Jeanett

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder