Brev:
Fortsat gyselige nætter
23. maj 2008
Alder:
14 mdr.
Fortsat gyselige nætter
Kære Helen
Jeg ved faktisk ikke helt, hvorfor jeg skriver. Måske bare for at få lidt forståelse :-) og måske en mirakelkur?
Emil er nu blevet 14 måneder og nætterne er fortsat gyselige. Vi skiftes til at have nattevagten, men det er lidt hårdt ikke at sove i samme seng på 14. måned....
Emil bliver puttet ca. 19.45. Det tager en halv time og vi kan ikke gå, før han næsten sover. Dette vil jeg så gerne blev anderledes, da dette er en ret vigtig stund vi kunne have sammen som par, inden vi dratter om af træthed.
Derefter sover han ca. halvanden time og så vågner han grædende, men kan for det meste hjælpes videre i søvnen ved at få dynen lagt om og blive aet et par gange. Et sted mellem 11 og 01 vågner han så igen og så er han meget svær at få til at sove igen, så nu er det efterhånden hver nat, at han så kommer ind i vores seng. Nogle nætter vågner han så rigtig mange gange og andre nætter er det "kun" 2-3 gange. Han vågner om morgenen ml. 5 og 6.
Om dagen sover han i alt ca. 3 timer fordelt på to lure og han spiser godt og er normalt en meget glad dreng, der taler uafbrudt og som er begyndt at gå i den seneste uge. Jeg ved godt, at der er en masse grund til urolig søvn lige nu, men han har jo altid sovet dårligt, så jeg er næsten holdt op med at tro på, at det nogensinde bliver bedre, for det har aldrig været godt. Dette er ikke bare en fase.... i så fald har den varet hele hans liv.
Nå, men vi prøver at overleve, men det eneste vi orker er arbejde og det allermest nødvendige i hverdagen, så vores sociale liv er ikke-eksisterende...
Nå, men det er dejligt du er der..... så jeg kan få læsset af :-)
Mange hilsner fra
Jeanett