Sove længere om morgenen - 14 mdr.

18. maj 2008

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Sove længere om morgenen - 14 mdr.

Hej Helen

Vi har fundet forklaringen på hvorfor Mikkel er vågnet så mange gange ila natten. Han har astma - som jeg også skrev i sidste spørgsmål til dig - men det er åbenbart ikke kun i forbindelse med forkølelser. For lige så snart vi trappede ned til halv dosis med inhalator begyndte han at vågne og græde utrøsteligt igen. Da vi startede op igen gik der 3 døgn så sov knægten fredeligt.

Tror han vågner med fornemmelse af ikke rigtig at kunne trække vejret (som jeg selv gør når jeg har anfald) og begynder så at græde i panik. Vågner kun 2 gange om natten nu og finder ud af det helt selv. Tænkte at du måske kunne bruge det med alle dem der spørger dig til råds om ...

Annonce

... nattesøvnen.

Han er nu den sidste uge begyndt at vågne kl. 5 om morgenen og vi kan simpelthen ikke få ham til at sove videre selvom han er ret træt stadig - han gider heller ikke spise morgenmad før han har været vågen en times tid så det kan næsten heller ikke være sult. Der er en kindtand på vej og han er lige begyndt at gå for 2 dage siden. Kan det være sådan noget?

Før sov han jo til 6-6.30 om morgenen og vågnede veludhvilet. Vi har ikke lavet om på dagsrytmen og han bliver stadig puttet 19.30 og falder hurtigt i søvn. Har du nogen forslag til hvordan vi evt kan få ham til at sove bare lidt længere om morgenen eller må vi bare vente til det (forhåbentlig) går i sig selv igen?

Hilsen Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

Annonce

Viden om børn:

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder