Brev:
Sove længere om morgenen - 14 mdr.
18. maj 2008
Alder:
14 mdr.
Sove længere om morgenen - 14 mdr.
Hej Helen
Vi har fundet forklaringen på hvorfor Mikkel er vågnet så mange gange ila natten. Han har astma - som jeg også skrev i sidste spørgsmål til dig - men det er åbenbart ikke kun i forbindelse med forkølelser. For lige så snart vi trappede ned til halv dosis med inhalator begyndte han at vågne og græde utrøsteligt igen. Da vi startede op igen gik der 3 døgn så sov knægten fredeligt.
Tror han vågner med fornemmelse af ikke rigtig at kunne trække vejret (som jeg selv gør når jeg har anfald) og begynder så at græde i panik. Vågner kun 2 gange om natten nu og finder ud af det helt selv. Tænkte at du måske kunne bruge det med alle dem der spørger dig til råds om nattesøvnen.
Han er nu den sidste uge begyndt at vågne kl. 5 om morgenen og vi kan simpelthen ikke få ham til at sove videre selvom han er ret træt stadig - han gider heller ikke spise morgenmad før han har været vågen en times tid så det kan næsten heller ikke være sult. Der er en kindtand på vej og han er lige begyndt at gå for 2 dage siden. Kan det være sådan noget?
Før sov han jo til 6-6.30 om morgenen og vågnede veludhvilet. Vi har ikke lavet om på dagsrytmen og han bliver stadig puttet 19.30 og falder hurtigt i søvn. Har du nogen forslag til hvordan vi evt kan få ham til at sove bare lidt længere om morgenen eller må vi bare vente til det (forhåbentlig) går i sig selv igen?
Hilsen Pia