Sove, sove, sove

14. april 2008

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Sove, sove, sove

Kære sundhedsplejerske

Så er de fortvivlede forældre tilbage igen. Vi har stadig problemer med Silas søvn, eller skal vi sige igen problemer med Silas søvn.

For vi har faktisk haft en rimelig god periode siden sidst hvor vi skrev til dig, hvor vi har ligget på en madras ved Silas seng når han har haft brug for dette. Og det har han i nogle perioder haft meget brug for, og i andre perioder slet ikke haft brug for - og sovet hele natten igennem uden vores hjælp. Men Silas har den senere tid (nok de sidste 3 uger) sovet rigtig dårligt. Han vågner mange gange og kalder på os (græder kun nogle gange), så vi kan komme ind til ham og ligge på madrassen ved siden af ham. Men når det bliver 3-5 gange om natten, og han er længe (op til en halv time-time) om at falde i søvn igen, bliver det ikke altid til så meget søvn for os alle tre.

Det vi gør, er at læse godnat historie, kysse godnat og derefter bliver Silas lagt ...

Annonce

... op i sin seng, og vi ligger os på madrassen ved siden af med ryggen til (for ellers vil Silas snakke), og der ligger vi til han sover, som igen kan tage op til en time. Og nu er vi nået dertil hvor vi er blevet trætte af denne metode, og synes ikke at den fungerer for nogen parter. Ja så er spørgsmålet jo hvad kan vi så gøre? Har du forslag til andre puttemetoder?? – ritualer, eller andet??

Det skal lige siges at Silas fortsat har været en del syg, han har haft 4-5 lungebetændelser i vinter, forkølelser, diarré og har fortsat astmatisk bronkitis, men bliver fulgt af børnelæge som har taget blodprøver, og som ikke viser tegn på svækket immunforsvar. Silas trives i vuggestue, og er stadig en rigtig dejlig og glad dreng. Silas sover en gang i dagtimerne, en middagslur, på en to-tre timer. Vi lægger Silas i seng kl.19.15 hvor han ikke virker overdrevent træt, men er det for tidligt??

Hilsen de stadig fortvivlende…

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor