Brev:
Sove, sove, sove
14. april 2008
Alder:
20 mdr.
Sove, sove, sove
Kære sundhedsplejerske
Så er de fortvivlede forældre tilbage igen. Vi har stadig problemer med Silas søvn, eller skal vi sige igen problemer med Silas søvn.
For vi har faktisk haft en rimelig god periode siden sidst hvor vi skrev til dig, hvor vi har ligget på en madras ved Silas seng når han har haft brug for dette. Og det har han i nogle perioder haft meget brug for, og i andre perioder slet ikke haft brug for - og sovet hele natten igennem uden vores hjælp. Men Silas har den senere tid (nok de sidste 3 uger) sovet rigtig dårligt. Han vågner mange gange og kalder på os (græder kun nogle gange), så vi kan komme ind til ham og ligge på madrassen ved siden af ham. Men når det bliver 3-5 gange om natten, og han er længe (op til en halv time-time) om at falde i søvn igen, bliver det ikke altid til så meget søvn for os alle tre.
Det vi gør, er at læse godnat historie, kysse godnat og derefter bliver Silas lagt op i sin seng, og vi ligger os på madrassen ved siden af med ryggen til (for ellers vil Silas snakke), og der ligger vi til han sover, som igen kan tage op til en time. Og nu er vi nået dertil hvor vi er blevet trætte af denne metode, og synes ikke at den fungerer for nogen parter. Ja så er spørgsmålet jo hvad kan vi så gøre? Har du forslag til andre puttemetoder?? – ritualer, eller andet??
Det skal lige siges at Silas fortsat har været en del syg, han har haft 4-5 lungebetændelser i vinter, forkølelser, diarré og har fortsat astmatisk bronkitis, men bliver fulgt af børnelæge som har taget blodprøver, og som ikke viser tegn på svækket immunforsvar. Silas trives i vuggestue, og er stadig en rigtig dejlig og glad dreng. Silas sover en gang i dagtimerne, en middagslur, på en to-tre timer. Vi lægger Silas i seng kl.19.15 hvor han ikke virker overdrevent træt, men er det for tidligt??
Hilsen de stadig fortvivlende…