Søvn problemer - 19 mdr.

6. april 2008

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Søvn problemer  - 19 mdr.

Hej

Vi har en dreng som vågner 5-10 gange om natten og han er 19 mdr. Han har ikke sovet igennem endnu, på nær noget som kan tælles på 2 hænder.

Sove:
Han får stadigvæk lidt varm mælk, som en del af det at sige godnat. Han sover i samme rum som os. (Vi har prøvet at sove i stue, men så var han helt pivet)(vågnede hver 30 min). Vi lufter også godt ud, og har vinduet lidt åben.(Han er et varmt barn)

Når han vågner, kan man nogle gange bare sige "Du skal sove nu", andre gange skal man stå op og give ham ...

Annonce

... noget vand/ rette på dynen. Han har inden for en mdr. fået sat dræn sat i ørene (men det var ikke problemet).

Fortiden:
Da han var mindre var han meget "pivet" for andre børn, men det er han blevet meget bedre til at håndtere. Han går i dagpleje, og når han skulle i legestue kunne han græde næsten hele dagen. (Så pædagoerne var nødtil at side med ham). Man fandt så ud af at hans dyne kunne trøste ham, da han ikke bruger sut. (han gnasker på hjørnerne på dynen).

Hvordan kan vi give ham en bedre søvn?(og os)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!