Brev:
Lærkebarn
14. marts 2008
Alder:
16 mdr.
Lærkebarn
Kære Helen.
Ja så er jeg tilbage med endnu et spørgsmål til dig.
Albert har altid sovet super godt og til kl. 6-7 om morgenen. Så har han lige pludselig fået den skøre idé, at holde fest som begynder mellem kl.4:15-5:15 om morgenen/natten og så er han bare vågen. Han ligger og småsnakker i sin seng ½ times tid, men så kommer han imellem os og putter. Når han er på 4:15 holdet, kan han godt sove en lille times tid når han har festet i 1 times tid, men spørg lige om hans far og jeg er MEGET MEGET tætte for tiden?? Vi gir ham noget at drikke, da han ofte er mega tørstig når han vågner.
Er det bare en fase af udvikling eller andet han skal igennem lige nu eller må vi bare forholde os til, at det skal være sådan fra nu? (Glæder mig til urene skal stilles en time frem).
Det at han vågner så tidligt og i øvrigt er rigtig træt gør, at han skal have en formiddagslur og den varer typisk 1½-2 timer og så er han grydeklar igen ved 14 tiden og sover igen 2 timer. Vi var ellers lige kommet ind i en god rytme hvor han kun sov en gang om dagen i 2½-3 timer.
Jeg tænker at den megen søvn om dagen forstyrrer hans natesøvn. Han har altid sovet meget og er da også lige til at lægge i seng om aftenen kl.19:30-20, selvom han måske først er våget fra luren kl.16.
Der er to hjørnetænder på vej i overmunden, som generer ham i vågentimerne. Kan det være dem der vækker ham?
Han spiser rigtig godt, er glad og øver sig hele tiden i nye ting.
Vi glæder os til dit svar.
Kærlig Hilsen
Karoline