Lærkebarn

14. marts 2008

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Lærkebarn

Kære Helen.

Ja så er jeg tilbage med endnu et spørgsmål til dig.

Albert har altid sovet super godt og til kl. 6-7 om morgenen. Så har han lige pludselig fået den skøre idé, at holde fest som begynder mellem kl.4:15-5:15 om morgenen/natten og så er han bare vågen. Han ligger og småsnakker i sin seng ½ times tid, men så kommer han imellem os og putter. Når han er på 4:15 holdet, kan han godt sove en lille times tid når han har festet i 1 times tid, men spørg lige om hans far og jeg er MEGET MEGET tætte for tiden?? Vi gir ham noget at drikke, da han ofte er mega tørstig når han vågner.

Er det bare en fase af udvikling eller andet han skal igennem lige nu eller må vi bare forholde os til, at det skal være sådan fra nu? (Glæder mig til urene ...

Annonce

... skal stilles en time frem).

Det at han vågner så tidligt og i øvrigt er rigtig træt gør, at han skal have en formiddagslur og den varer typisk 1½-2 timer og så er han grydeklar igen ved 14 tiden og sover igen 2 timer. Vi var ellers lige kommet ind i en god rytme hvor han kun sov en gang om dagen i 2½-3 timer.

Jeg tænker at den megen søvn om dagen forstyrrer hans natesøvn. Han har altid sovet meget og er da også lige til at lægge i seng om aftenen kl.19:30-20, selvom han måske først er våget fra luren kl.16.

Der er to hjørnetænder på vej i overmunden, som generer ham i vågentimerne. Kan det være dem der vækker ham?

Han spiser rigtig godt, er glad og øver sig hele tiden i nye ting.

Vi glæder os til dit svar.

Kærlig Hilsen

Karoline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!