Brev:
Sove ude eller inde?
16. januar 2008
Alder:
2 år, 3 mdr.
Sove ude eller inde?
Hej Helen,
Her er lige et hurtigt og kort spørgsmål..
Benjamin har i en længere periode (ca. 1-2 måneder) måttet sove sine middagslure inde, da han har haft en slem hoste, som blev meget værre, når han kom ud og han derfor ikke kunne sove.
Det gik faktisk overraskende let med at få ham til at putte sig i sin seng indenfor. I dagplejen accepterer han også fuldt ud at blive puttet i rejseseng indenfor.
Mit spørgsmål går nu på at eftersom han er så gammel som han er, om vi så helt skal droppe at putte i barnevognen mere? Han er altså efterhånden også for stor til den, selvom det dog ikke virker som om det generer ham.
Han har sovet ude siden han var helt lille og jeg tænker jo, at det er sundt med den friske luft. Selvfølgelig åbner vi jo bare vinduet når han sover inde, så han får lidt frisk luft alligevel.
Er det dumt at begynde at putte i barnevognen igen, når der jo alligevel ikke går mere end en 8 måneders tid før han skal i børnehave og ikke sove ude mere?
Jeg håber du kan følge mine overvejelser - jeg tror måske bare at jeg er nødt til at tage en beslutning og forlige mig med den.
(hvor er vi dog sjove at vi kan bekymre os over den mindste lille smule, at nogle ting skal tage så mange overvejelser for og imod, i stedet for bare at gøre hvad der er lettest :-) Vi vil dem jo bare det bedste.
Hvor ville det være nemt med en guide til børn, som man kunne følge slavisk og bare vide at det var det rigtige man gjorde. - Meeen den findes vist ikke endnu :-)
Hilsen
Camilla