Brev:
Mareridt - 2 år, 3 mdr.
9. januar 2008
Alder:
2 år, 3 mdr.
Mareridt - 2 år, 3 mdr.
Kære Helen
Vi har en datter på 2 år og 3 måneder. Hun er det seneste halve år begyndt at få mareridt. Hun vågner således om natten og er ked af det, den ene gang sagde hun noget lign. "han hiver i mine ører", i nat var det ikke noget specifikt men hun sagde "gider ikke have det".
Problemer er ikke at hun har disse mareridt, da hun er meget nem at trøste. Men når vi så har trøstet så vil hun gerne op, hun mener simpelthen det er dag. I nat vågnede hun kl 1 og sov først igen kl 5. Jeg går hjemme på barsel nu og kan således lade hende sove længe den følgende morgen, men jeg ville have været rigtig ked af at skulle vække hende igen kl 6, når jeg starter arbejde.
Så mit spørgsmål går på hvordan vi bedst får hende til at sove igen?
Det vi indtil nu har gjort er at lægge os med en dyne og en pude på gulvet inde ved siden af hende, vi har også prøvet at tage hende med ind i vores seng, men hun ender med at holde os begge vågne og nogle gange også hendes 3 mdr gamle lillebror.
Hun har selvfølgelig også fået noget at drikke og vi har stille og roligt gentagne gange fortalt hende at det er nat og hun skal sove. Vi har holdt i hånd og nusset og vi har prøvet bare at lade som om vi sover ved siden af hende. Hun virker som om hun prøver at falde i søvn, hun ligger stille i sin seng og nuller lidt med sine sutter. Efter ca. 1 time på den måde begynder hun ofte at lave lidt sjov. Piller os i næsen, kilder og giver os sutterne osv.
Håber du måske har nogle råd, men vi ved også at hun altid har haft det sådan når nu er vågnet om natten, helt tilbage fra da jeg ammede hende.
Med Venlig Hilsen
Christina