Mareridt - 2 år, 3 mdr.

9. januar 2008

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Mareridt - 2 år, 3 mdr.

Kære Helen

Vi har en datter på 2 år og 3 måneder. Hun er det seneste halve år begyndt at få mareridt. Hun vågner således om natten og er ked af det, den ene gang sagde hun noget lign. "han hiver i mine ører", i nat var det ikke noget specifikt men hun sagde "gider ikke have det".

Problemer er ikke at hun har disse mareridt, da hun er meget nem at trøste. Men når vi så har trøstet så vil hun gerne op, hun mener simpelthen det er dag. I nat vågnede hun kl 1 og sov først igen kl 5. Jeg går hjemme på barsel nu og kan således lade hende sove længe den følgende morgen, men jeg ville have været rigtig ked af at skulle vække hende igen kl 6, når jeg starter arbejde.

Så mit spørgsmål går på hvordan vi bedst får hende til at sove igen?

Det vi indtil nu har gjort er at lægge os med en dyne og en pude ...

Annonce

... på gulvet inde ved siden af hende, vi har også prøvet at tage hende med ind i vores seng, men hun ender med at holde os begge vågne og nogle gange også hendes 3 mdr gamle lillebror.

Hun har selvfølgelig også fået noget at drikke og vi har stille og roligt gentagne gange fortalt hende at det er nat og hun skal sove. Vi har holdt i hånd og nusset og vi har prøvet bare at lade som om vi sover ved siden af hende. Hun virker som om hun prøver at falde i søvn, hun ligger stille i sin seng og nuller lidt med sine sutter. Efter ca. 1 time på den måde begynder hun ofte at lave lidt sjov. Piller os i næsen, kilder og giver os sutterne osv.

Håber du måske har nogle råd, men vi ved også at hun altid har haft det sådan når nu er vågnet om natten, helt tilbage fra da jeg ammede hende.

Med Venlig Hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor