Brev:
Vores datter vil ikke sove i sin egen seng mere
8. januar 2008
Alder:
3 år, 6 mdr.
Vores datter vil ikke sove i sin egen seng mere
Kære Helen
Endnu engang har jeg et lille spørgsmål til dig - som jeg håber du kan hjælpe mig med, har før skrevet til dig fra Kuwait og det hjalp mig meget, når vi nu er så langt fra Danmark.
Vores datter på 3½ år vil ikke sove i sin egen seng mere. Vi putter hende i hendes egen seng, hvor hun falder i søvn - men i løbet af natten kommer hun ind til os, vi ligger hende tilbage i hendes egen seng igen - men ½ time efter kommer hun igen - nogle nætter er det 10 gange om natten hun kommer og vækker os. Forleden var hun så desperat, at hun gik ind til lillebror på snart to år og kravlede op i hans tremmeseng.
Med til historien hører også at vi lige er flyttet til Malaysia har boet her siden August 2007 - vi flyttede ind i et nyt hus for ca 2 måneder siden - som hun nok ikke er så tryg ved endnu - hun siger selv at hun ikke vil være alene. Jeg vil gerne give hende tryghed, men stadig fastholde at hun skal sove i sin egen seng. Vi har tændt en lampe inde ved hende og døren står åben men ligemeget hjælper det. Skulle vi måske flytte lillebrors tremmeseng ind til hende?
Jeg frygter bare at hun krvler op i den og den er for lille til at de begge kan sove der i længden. Lillebror kan endnu ikke sove i en seng uden tremmer, så han kan ikke sove i hendes seng.
Desværre kom vi ind i en dårlig vane idet vi i Juleferien lod hende sove hos mig da min mand først kom til DK lige inden Jul - Indentiden sov hun hos mormor - så hun er blevet lidt forkælet med at sove hos en voksen de sidste par måneder
Vi kan ikke sove alle 3 i samme seng - så får ingen af os vores søvn, herfor er det enten min mand eller jeg, som udvandrer fra soveværelset når hun ligger der - Hvad gør vi?
Med venlig hilsen
Mor i Malaysia