Vores datter vil ikke sove i sin egen seng mere

8. januar 2008

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Vores datter vil ikke sove i sin egen seng mere

Kære Helen

Endnu engang har jeg et lille spørgsmål til dig - som jeg håber du kan hjælpe mig med, har før skrevet til dig fra Kuwait og det hjalp mig meget, når vi nu er så langt fra Danmark.

Vores datter på 3½ år vil ikke sove i sin egen seng mere. Vi putter hende i hendes egen seng, hvor hun falder i søvn - men i løbet af natten kommer hun ind til os, vi ligger hende tilbage i hendes egen seng igen - men ½ time efter kommer hun igen - nogle nætter er det 10 gange om natten hun kommer og vækker os. Forleden var hun så desperat, at hun gik ind til lillebror på snart to år og kravlede op i hans tremmeseng.

Med til historien hører også at vi lige er flyttet til Malaysia har boet her siden August 2007 - vi flyttede ind i et nyt hus for ca 2 måneder siden - som hun nok ikke er så tryg ved endnu - hun siger selv at hun ikke vil være alene. Jeg vil ...

Annonce

... gerne give hende tryghed, men stadig fastholde at hun skal sove i sin egen seng. Vi har tændt en lampe inde ved hende og døren står åben men ligemeget hjælper det. Skulle vi måske flytte lillebrors tremmeseng ind til hende?

Jeg frygter bare at hun krvler op i den og den er for lille til at de begge kan sove der i længden. Lillebror kan endnu ikke sove i en seng uden tremmer, så han kan ikke sove i hendes seng.

Desværre kom vi ind i en dårlig vane idet vi i Juleferien lod hende sove hos mig da min mand først kom til DK lige inden Jul - Indentiden sov hun hos mormor - så hun er blevet lidt forkælet med at sove hos en voksen de sidste par måneder

Vi kan ikke sove alle 3 i samme seng - så får ingen af os vores søvn, herfor er det enten min mand eller jeg, som udvandrer fra soveværelset når hun ligger der - Hvad gør vi?

Med venlig hilsen

Mor i Malaysia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.