Vågner hver nat mindst 3 gange

27. december 2007

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Vågner hver nat mindst 3 gange

Hej Helen

Håber at du har haft en dejlig jul med familien!

... nå, den lille flora har den sidste halvanden måned vågnet omkring 3 gange hver nat, nogen gange tager det 10 min at få hende til at sove igen, andre gange 1,5 time.. hun er også blevet sværere at lægge- det kan tage 45 min.. bliver lagt omkring kl 20 og vågner ca kl 630, men derimellem er hun så oppe de ca 3 gange.. hun vågner, stiller sig op i sengen og græder til vi kommer..

Hendes dag ser således ud:
630- vågner
700- grød og brød (spiser godt)
1030- frokost-div rugbrød med pålæg (spiser godt)
1120-1330- sover ude.. (er også her begyndt at vågne så man lige må ned at gå lidt med hende)
14- frugt og brød eller yoghurt
18- aftensmad (spiser godt)
20 -sove
(skulle måske tilbyde lidt gråd eller banan lige inden hun ...

Annonce

... sover?)

Jeg droppede aftenflasken for et par måneder siden, den var hun glad for, men jeg synes at hun var blevet for gammel, så vi lavede en afvænningsperiode, som faktisk gik fint..

Umiddelbart er hun jo en pige som har brug for meget tryghed, og helst vil sidde hos sin mor - men er samtidig nysgerrig og selvstændig..

Hun viser ingen tegn på at ville gå!- jeg har prøvet på alle mulige måde at gøre det sjovt og spændende, men hun vil kun kravle- hun snakker meget, og kan nu pege og nikke osv og fortælle os hvad hun vil..

Hun er stadig meget morsyg og hvis jer er i lokalet er hun noget pylret og vil kun sidde på mig - tværtimod er jeg der ikke omstiller hun sig uden de store dikkerdarer, men kan godt være lidt stille, får jeg fortalt.

Håber du kan hjælpe med et par råd!
Kram Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

Annonce

Viden om børn:

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.