Søvnproblemer - 23 mdr.

9. december 2007

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Søvnproblemer - 23 mdr.

Hej Helen

Jeg skriver til dig fordi jeg mener min kæreste og jeg har seriøst brug for vejledning. Vi har sammen en datter på knap 2 år. Hun er en glad, selvstændig og veludviklet pige. Men... vi har altid haft problemer med putningen...

Da hun var spæd, faldt hun i søvn ved mit bryst og senere i mine arme. Men for et år siden, sagde vi stop for det og hun skulle falde i søvn i sin egen seng, jeg har mange nætter lagt på gulvet ved siden af hende, når hun har været vågnet, for at undgå at hun så ikke ville sove i sin egen seng, men i vores. Det er også gået fint nok, hun sover igennem om natten. Vores problem er at få hende til at falde i søvn.

Hun bliver normalt vækket kl 7.00 om morgenen og sover ca. 2 timer i dagplejen, hvor dagplejemoderen ingen umiddelbare problemer har med at få hende til at sove. Normalt trækker vi i nattøjet og børster tænder omkring kl. 19.45, hvor efter hun kysser sin far godnat og går med mig ind på værelset. vi synger 2 godnatsange imens hun hygger med lidt mælk. jeg fortæller hende efter de to sange at vi skal sove og slukker lyset, (Jeg ligger ved siden af hendes seng) og så begynder det ...

Annonce

... helt store show...

Hun snakker i et væk, kalder på mig (selv om jeg ligger ved siden af hende), roder rundt i sengen, sætter sig op, rejser sig op, kravler ud af sengen, ja der er næsten ikke det hun ikke kan komme på. Hvis jeg efter at have sagt godnat og fortalt hende at hun skal være stille, ignorerer hende, begynder hun at græde ulykkeligt, sparke til sengen, slå sig selv og forsøge at få min opmærksomhed ved at prikke til mig eller slå... Dette show kan tage alt fra 1 time til 2½ time.

Jeg har tidligere forsøgt mig med godnat og sov godt, og derefter gå ud af værelset, men det var slet ikke til at bære. hun græd og blev så hysterisk at hun kastede op og snappede efter luft.

Jeg betragter mig selv som en person med meget stor tålmodighed, men den er ved at slippe op. Normalt kan jeg gå direkte fra hendes værelse og ind i seng. Det tager både på mig, min kæreste og vores forhold. Vi aner simpelhen ikke hvad vi skal stille op.

Jeg håber du kan give os nogle råd ud fra det jeg har skrevet, det kan være meget svært at få beskrevet, til trods for at man kæmper med det hver aften.

Venlig Hilsen

En frustreret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin