Brev:
Dårlige søvn vaner
21. juli 2007
Alder:
2 mdr.
Dårlige søvn vaner
Hej
Jeg er den heldige mor til en søn på 10 uger. Han er ikke særlig god til at sove om dagen, sover ca. 1 time af 4 gange!!! Han sover derimod rigtig godt om aftenen + natten det hedder ca fra 18-19 tiden til 6 næste morgen, kun afbrudt af ca. 2 amninger.
Den egentlig grund til, at jeg skriver er at vi de sidste 5 uger har vugget ham i søvn i hans lift, hver gang han skal sove! Det har fungeret fint, selv om vi til tider har tænkt på, hvad vi skal gøre når han vokser ud af den.:-) Desværre er det blivet sådan nu, at han ikke længere kan sove i hans barnevogn (han græder helt vildt) og at vi ikke kan sætte liften fra os, når han er faldet i søvn (igen gråd). De sidste tre dage, har jeg prøvet at lade ham falde i søvn uden at blive vugget. Hvilket har resulteret i meget gråd. Han græder simplethen hver gang jeg ligger ham.
Jeg vil gerne pointerer at jeg ikke lader ham ligge og græde. Jeg tager ham op, og han holder oftest op med at græde med det samme. Lige så snart jeg vil ligge ham igen, græder han igen. Sådan kan vi gøre (altså op og ned) i timer! Han kan ikke falde i søvn på armen, og hvis han mod alle ods gør det, vågner han når jeg ligger ham. Oftest ender det med, at han til sidst får grædt sig selv søvn.
Jeg er i total vildrede, jeg begynder selv at græde, da det gør så frygtelig ondt at se ham ligge der og græde. Når han endelig falder i søvn, græder jeg videre, fordi at jeg synes det er ærgeligt for ham, at han så ked af det, når han skal sove + at jeg føler virkelig, at jeg ikke slår til. Jeg har prøvet at sidde hos ham, tale blidt, mens han stadig ligger i liften, men ingenting hjælper. Jeg vil og kan ikke gå fra ham, når han græder. Han har aldrig oplevet at jeg ikke har været der, så jeg er uforstående overfor hans utryghed.
Han bruger sut, som han er rigtig glad for. Desværre finder han ingen trøst i den, da den konstant ryger ud. Jeg bruger meget tid på, at give ham den, måske skulle jeg lade være med det? Jeg oplever bare, at han er glad for at sove med den.
Jeg vil selvfølgelig også gerne give ham nogle længere lure i løbet af dagen, men det må vente... Jeg vil hellere slippe af med gråden!
Han er elers en glad og tilfreds dreng, desværre overskygger ovenstående rigtig meget af vores hverdag.