Dårlige søvn vaner

21. juli 2007

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Dårlige søvn vaner

Hej

Jeg er den heldige mor til en søn på 10 uger. Han er ikke særlig god til at sove om dagen, sover ca. 1 time af 4 gange!!! Han sover derimod rigtig godt om aftenen + natten det hedder ca fra 18-19 tiden til 6 næste morgen, kun afbrudt af ca. 2 amninger.

Den egentlig grund til, at jeg skriver er at vi de sidste 5 uger har vugget ham i søvn i hans lift, hver gang han skal sove! Det har fungeret fint, selv om vi til tider har tænkt på, hvad vi skal gøre når han vokser ud af den.:-) Desværre er det blivet sådan nu, at han ikke længere kan sove i hans barnevogn (han græder helt vildt) og at vi ikke kan sætte liften fra os, når han er faldet i søvn (igen gråd). De sidste tre dage, har jeg prøvet at lade ham falde i søvn uden at blive vugget. Hvilket har resulteret i meget gråd. Han græder simplethen hver gang jeg ligger ham.

Jeg vil gerne pointerer at jeg ikke lader ham ligge og græde. Jeg tager ham op, og han holder oftest op med at græde med det samme. Lige så snart jeg vil ligge ham igen, græder han igen. Sådan kan vi gøre (altså op og ned) i timer! Han kan ikke falde i søvn på armen, og hvis han mod alle ods ...

Annonce

... gør det, vågner han når jeg ligger ham. Oftest ender det med, at han til sidst får grædt sig selv søvn.

Jeg er i total vildrede, jeg begynder selv at græde, da det gør så frygtelig ondt at se ham ligge der og græde. Når han endelig falder i søvn, græder jeg videre, fordi at jeg synes det er ærgeligt for ham, at han så ked af det, når han skal sove + at jeg føler virkelig, at jeg ikke slår til. Jeg har prøvet at sidde hos ham, tale blidt, mens han stadig ligger i liften, men ingenting hjælper. Jeg vil og kan ikke gå fra ham, når han græder. Han har aldrig oplevet at jeg ikke har været der, så jeg er uforstående overfor hans utryghed.

Han bruger sut, som han er rigtig glad for. Desværre finder han ingen trøst i den, da den konstant ryger ud. Jeg bruger meget tid på, at give ham den, måske skulle jeg lade være med det? Jeg oplever bare, at han er glad for at sove med den.

Jeg vil selvfølgelig også gerne give ham nogle længere lure i løbet af dagen, men det må vente... Jeg vil hellere slippe af med gråden!

Han er elers en glad og tilfreds dreng, desværre overskygger ovenstående rigtig meget af vores hverdag.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet