Brev:
Søvn, dreng 3 måneder
18. marts 2007
Alder:
3 mdr.
Søvn, dreng 3 måneder
Hej Helen
Vores dejlige søn Viktor bliver 3 måneder i dag, vejer ca 6 kg og er ca. 60 cm lang. Han har den sidste 1,5 måned haft et fantastisk søvnmønster om dagen, og en dag ser stort set således ud for os:
Kl. 7-7.30: vågner, bliver ammet, vasket skiftet og leget med
Kl. 9: bliver lagt ud i barnevognen
Kl. 12.30-13: vågner, bliver ammet, skiftet og leget med
Kl. 14.30: bliver lagt ud i barnevognen
Kl. 16-30-17: vågner, bliver ammet, skiftet og leget med
Kl. 18.30-19: bliver evt. badet, får nattøj på, bliver ammet og lægges i seng, hvor han falder i søvn af sig selv
Herefter varierer timerne meget i løbet af natten. Typisk tager han den længste lur først på aftenen og vågner ved 24-tiden for at spise første natmåltid. Herefter vågner han hver 3. time for at spise. Dog på nær, når vi ikke er hjemme. Vi er lige kommet hjem fra skiferie i Norge, hvor han fra 19-07 kun vågnede en enkelt gang ved 01.30-tiden for at spise. Når vi har overnattet andre steder, sover han uden problemer 4-5 timer i træk, og det undrer os, hvorfor han ikke gør det, når han er herhjemme?
Når vi er ude, sover han i barnevognskassen og herhjemme i vuggen. Han er snart ligeså lang som vuggen, og vi har derfor talt om, om det kan være, at han efterhånden trænger til mere plads om natten? Selvom han ikke er så stor, så virker det i hvert fald til, at han sover bedst, når han har lidt luft omkring sig som eks. i barnevognskassen. Jeg er modstander af at lade ham sove i barnevognskassen om natten, når vi er herhjemme, da jeg synes, at den hører sig til udenfor, men kunne vi evt. allerede lægge ham over i tremmesengen nu, og så lægge en dyne rundt i kanten, så den virker knap så stor?
Jeg glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
KRK