Dårlig søvn i vuggestuen

30. november 2023

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Dårlig søvn i vuggestuen

Kære Helen

Lillebror har aldrig sovet særlig godt i vuggestuen. Han virker glad for at være der. Han har søde pædagoger, spiser fint, smiler og leger.

Hjemme sover han tit lur i sin barnevogn. Han elsker at blive sunget for og vugget, mens han døser hen. I vuggestuen sover de i små senge på gulvet med en blød kant, som de selv kan gå ud og ind ad.

Han har endnu ikke, heller ikke hjemme, sovet virkelig lange middagslure, hvilket han egentlig har brug for. Maks 1.5 timer.

Derfor sover han i weekenden stadig en formiddagslur i ca. 1.5 time og så igen en lur på ca. 1 time fra kl 14 +/-. Så er han i godt humør og falder meget let i søvn kl ...

Annonce

Han sover mange timer om natten, mellem 10.5 og 12 timer.

Problemet er, at de i vuggestuen tit ikke kan få ham til at sove formiddagslur, og så sover han fra ca. 12-13.30 derovre og er ved at gå op i limningen af træthed om aftenen, spiser dårligt og er sur, selvom vi putter ham kl 19, hvor han nærmest besvimer i sin seng.

På trods af at han er træt, når han kommer hjem i løbet af ugen (vi henter ham et sted mellem kl 15.30 og 16), er det svært at få ham til at tage en lille powernap om eftermiddagen, og når han tager en powernap, er han tit i det ondeste lune, når han vågner.

Jeg er lidt rådvild.

Gode råd er velkomne.

Kærlig hilsen
ML

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder