Mor kan ikke putte - 18 mdr.

23. marts 2023

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Mor kan ikke putte - 18 mdr.

Hej Helen,

Jeg har et spørgsmål til putninger.

Vi putter mellem 19-19.30 alt efter hvornår han står op fra hans eneste lur på dagen. (Han sover gerne 11.20-13/14)

Putterutine;
Aftensmad
Bad
Nattøj
Stille leg (han plejer dog at løbe rundt som en vild en)
Aftensgrød og fantus
Børste tænder
Op på værelset
Trykmassage
Over i seng
Godnat

Så går vi ud- kalder han / er han ked af det trøster vi. Går ud når han er rolig.

Vi gør det samme. MEN
Ved far tager det 10-20 min.

Men jeg(mor) kæmper en kamp.
Han ligger og er urolig. Han kan ligge “stille” i 10 min tid. Men så starter det.
Han græder (ikke helhjertet), jamre, møffer og jeg render frem og tilbage.
På en god dag tager det 1 time. Og ...

Annonce

... det ender somregel med far overtager. Han går ind og ligger ham rigtig, siger godnat - og bom! Så sover drengen.

På en dårlig dag, ender det i voldsom gråd, som jeg kun kan afbryde ved at tage ham ned, vente 20 min. Og så prøve igen. Og igen er det far der må tage over.

Vi skiftes til at putte. Men han sover altid senere end godt er når jeg putter.
Hvorfor kan mor ikke putte? Eller hvorfor er det så anderledes?

Min kæreste siger jeg snakker for meget til ham. Men det eneste tidspunkt jeg siger andet end godnat, er når han er virkelig ked af det.
Ellers går jeg ind, siger han skal sove, jeg elsker ham
Og godnat. Hver gang! Men han er bare mere ked af det/urolig/søgende når det er mig der putter.

Hvad kan man gøre?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig