Vågner tidligt - 1.5 år

12. marts 2023

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Vågner tidligt - 1.5 år

Hejsa,

Jeg har før haft skrevet ind vedr. motorisk uro der forstyrrede min søns søvn. Både ved putning og i løbet natten.
Det er blevet meget bedre efter vi er begyndt på anden form for trykmassage samt magnesium.

Der er dog en udfordring, som vi altid har kæmpet med, men som nu er blevet tydelig. Han vågner tidligt. Mellem 5-5.30 uanset hvornår han sover.
Tydeligt træt, men kan ikke sove. Og det driller hele rytmen.

Vi er lige i samarbejde med vuggestuen gået over til at han bliver puttet til lur efter frokost ca. kl. 11 i håbet om det ville hjælpe.
Vi ...

Annonce

... synes ikke det har en effekt endnu og der er simplethen langt fra 5-11 for den lille mand.

Rytme;
5-5.30 vågner
6 morgenmad
7 afleveres i vuggestue (en portion ex. morgenmad)
9 formiddagsmad
10.30 frokost
11 - 13/14 - lur
14-eftermiddagsmad
15 hentes
17.30 aftensmad
18 bad + natmad
19-19.30 putning (sover indenfor 45 min.)

Til gengæld, hvis vi ligger en morgenlur ind, driller det endnu mere og 9/10 gange kan vi ikke få en 2 lur ind og så er dagen endnu længere 😅

Kan man gøre noget for han sover lidt længere om morgenen?

Hilsen herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor