Tid til at smide aftenflaske

1. november 2022

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Tid til at smide aftenflaske

Kære Helen

Min søn er nu 14 måneder og skal starte i vuggestue 1. December. Samtidig får vi en lillebror i februar.

Jeg tænker derfor st der vil være fint at få smidt aftenflasken inden lillebror kommer. Samtidig synes jeg måske også han skal have lov til at have den i december hvor han starter i vuggestue.

Hvad mener du? Og i så fald, hvordan afvænner vi ham?

Han spiser ok men ikke meget. Vi kører morgen, middag og aftensmad samt to gange snack tider formiddag og eftermiddag, som kan være a38, frugtmos, frugt, ...

Annonce

... halv bolle med smørbart pålæg eller en lille pandekage afhængig af, hvordan det er gået med hovedmåltidet. Vi tilsætter ikke mme i hans grød men laver den på sødmælk.

Han er ikke særlig god til at spise aftensmad, sjældent interesseret i vores varme mad og derfor får han ofte men ikke altid grød eller moset banen inden sengetid. Derfor får han ofte kun a38 og frugt om eftermiddagen. Han drikker mellem 100 og 200 ml inden sengetid. Nogle gange kunne han sikkert drikke mere, men det er det han tilbydes.

Venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

Annonce

Viden om børn:

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København