Slår sig selv og svær at putte til natten

26. januar 2020

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Slår sig selv og svær at putte til natten

Hej Helen.

Igen tak for en god brevkasse. Det er gået så fint med at få min dreng afvænnet med flaske og letmælk har han elsket fra dag 1. :)

Men nu er det tid igen til at få lidt råd og vejledning.

Men dreng er nu blevet 13 måneder gammel og er stadig en meget glad og tilfreds dreng det meste af tiden.

Vi er dog begyndt at have lidt udfordringer med at putte ham til natten. Han har førhen været nem at putte og har langt de fleste aftener faldet i søvn selv uden problemer og sovet fint indtil næste morgen. Han bliver som regel puttet omkring 19,45- 20,00, men nu kan der ofte gå over en time før han sover og er begyndt at have en del opvågninger med gråd i løbet af natten og meget kropslig uro.

Vi læser godnathistorie og synger en lille sang og kysser ham godnat. Han bliver ked af det så snart ...

Annonce

... vi antyder til at gå ud fra hans værelse så det ender med at en af os sidder ved ham indtil han sover. Han er så småt begyndt at gå, og der sker rigtig meget motorisk lige nu. Kan det være det der spiller ind? Jeg har fået tjekket ørene og der er en smule væske på det ene øre, men ikke nok til der skal gøres noget, men det kan selvfølgelig også drille.

Så er han indenfor den sidste uges tid begyndt at slå sig selv i hovedet. Enten med knyttet hånd eller med noget legetøj. Nogle gange banker han også hovedet ind i en væg eller dør. Det ser voldsomt ud, men han græder ikke af det. Vores dagplejemor tror han er ved at udforske sig selv og hvor meget han kan holde til. Hvad tænker du og hvordan skal vi reagerer på det?

Glæder mig til at høre dine tanker omkring det og på forhånd tak :)

Venlig hilsen
L.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder