2 år og putning

18. april 2018

Kategori:
Alder:
2 år

2 år og putning

Hej Helen

Vores dreng er lige rundet 2 år, og vi bruger virkelig lang tid på putning, og har brug for sparring på en plan.

Lidt info inden da:

0530-0630 Vågner han

07 Morgenmad

0745 Afsted til Børnehave

09 Snack i Børnehaven

12 Lur

1330 Vågen fra lur

1500 snack i børnehave

1530-1630 henter vi ham i børnehave

17 en lille snack i form af grøntsager eller frugt

18 Aftensmad

1840 Bad og historie og snak om dagen igen

19-1915 Putter vi ham med en godnat historie og ligger i rummet indtil han falder i søvn

Vi læser en godnathistorie, siger godnat til ...

Annonce

... alle bamser og et godnat kys og så siger vi nu er det puttetid og han skal ligge sig ned.

Det der sker i øjeblikket er:

1. Han er meget tørstig beder om vand meget
2. Han danser, synger, leger, læser lidt bog ( vil gerne sove med sin godnathistorie)
3. Vi taler ikke med ham efter godnat, andet end shhh, læg dig ned, sov sødt osv.

Vi overvejer følgende:
1. Om vi skal gå ud af rummet effter putningen og komme når han kalder, og bare lade ham finde roen med en bog eller andet.

2. Ja det er her vi skal bruge dig, hvad kan vi prøve, for ser du putningen tager minimum en time pt.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin